بازدید این صفحه: 1340
پرولاپس بند ناف آشکار و مخفی ,پرولاپس بند ناف نوع Funic, کیسه آمنیون, Knee-chest, زایمان واژینال,Funic, Sims

پرولاپس بند ناف آشکار و مخفی

پرولاپس بند ناف آشکار و مخفی

پرولاپس بند ناف آشکار

به محض تشخیص بایستی معاینه لگنی انجام گرفته و بیمار در وضعیت سجده (Knee-chest) قرار گرفته و تا آماده شدن سزارین و انجام بی هوشی عضو نمایش جنین به عقب فشار داده شود تا از وارد آمدن فشار بر بند ناف جلوگیری شود (توصیه شده است با وارد کردن حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ سی سی مایع به داخل مثانه بوسیله سوند می توان بطور نسبی از نزول سر و در نتیجه فشار بر روی بند ناف جلوگیری کرد).

در طول این مدت بایستی اکسیژن (۴-۶lit/min) نیز به بیمار داده شود. البته اگر سرویکس بطور کامل متسع بوده عدم تناسب سر با لگن وجود نداشته و امکان زایمان واژینال در کمتر از ۵ دقیقه وجود داشته باشد و همچنین جنین در دیسترس شدید نبوده و نیز امکان دسترسی سریع به اطاق عمل نباشد می تواند اقدام به زایمان واژینال نمود.

در غیر اینصورت بایستی در حالی که عضو نمایش به عقب فشار داده شده بیمار در وضعیت سجده قرار گرفته و اکسیژن تجویز شود و بیمار به یک مرکز مجهز انتقال داده شود تا سزارین شود.

پرولاپس بند ناف آشکار و مخفی

پرولاپس بند ناف آشکار و مخفی

پرولاپس بند ناف مخفی

به محض مشکوک شدن به این حالت بایستی بیمار در وضعیت ترندلنبرگ یا Sims قرار گرفته اکسیژن تجویز شده و با احتیاط معاینه لگن جهت رد UCP آشکار انجام شود. اگر با این اقدامات نشانه های فشار بر روی بند ناف برطرف نشده و یا مجدداً بروز کرد و جنین در معرض خطر باشد بایستی بلافاصله اقدام به سزارین نمود.

پرولاپس بند ناف نوع Funic

 

روش درمان آن نیز همانند نوع مخفی می باشد و بایستی مراقب بود که کیسه آمنیون پاره نشود.

پرولاپس بند ناف آشکار و مخفی

پرولاپس بند ناف آشکار و مخفی

منبع : های بی بی (سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *