بازدید این صفحه: 1216
سرایت ویروس تبخال از خفاش به انسان ,علت ابتلا به سندرم تنفسی حاد,علت ابتلا به بیماری ابولا, ویروس هرپس سیمپلکس,نحوه سرایت ویروس تبخال

سرایت ویروس تبخال از خفاش به انسان

سرایت ویروس تبخال از خفاش به انسان

 

پژوهشگران یک ویروس تازه  تبخال کشف کرده اند که در گونه ای از خفاش ها وجود دارد و به راحتی به انسان سرایت میکند.

خفاش ها تا به امروز تحت عنوان ناقل اصلی چندین بیماری از جمله ابولا و سندرم تنفسی حاد شناخته شده اند. پژوهش های جدید دانشمندان حاکی از آن است که گونه ای از خفاش ها ناقل نوعی تبخال به انسان هستند. و این بیماری به راحتی به انسان سرایت می کند.

این ویروس زمانی کشف شد که پژوهشگران مشغول مطالعه سلول های تومور نوعی خفاش بودند. این مطالعات نشان می دهد ویروس تبخال مشاهده شده در خفاش، یک ویروس کاملا جدید می باشد که تا امروز توالی ژنتیکی نشده است. این ویروس جدید BGHV8 نام دارد و قابل سرایت به انسان می باشد . بیان دقیق اینکه این ویروس تهدیدی برای انسان محسوب میگردد یا نه ، نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر می باشد .

سرایت ویروس تبخال از خفاش به انسان

سرایت ویروس تبخال از خفاش به انسان

کشف این ویروس پژوهشگران را در درک بهتر ویروس های منتقل شده از پرندگان کمک می نماید. هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از ویروس های نوظهور، زئونوز می باشند ؛ یعنی بیماری هایی که از حیوانات به انسان سرایت می کنند . خفاش یکی از مهمترین و اصلی ترین پرندگان عامل انتقال ویروس به انسان می باشد .

بیماری تب‌خال یا هرپس سیمپلکس یک بیماری ویروسی می باشد که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می‌ گردد و موضع درگیر به صورت التهاب و مجموعه‌ تاول‌های ریز نمایان می‌ گردد. ویروس هرپس سیمپلکس عامل بیماری تب‌خال در صورت، آلات تناسلی هر دو جنس، مغز، چشم و گاهی حتی فلج بل نیز می‌ شود .

برای رفع  تب‌خال تاکنون درمان قطعی کشف نشده  و اگر ویروس وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص می ماند و در هنگام ضعف دفاعی بدن بروز می‌ کند . اگرچه در بعضی بیماران و پس از چندین سال عود بیماری، به ناگاه تظاهر مجدد تب‌خال از بین می‌رود اما همچنان ناقل ویروس به دیگران خواهند بود.

 

سرایت ویروس تبخال از خفاش به انسان

سرایت ویروس تبخال از خفاش به انسان

 

 

منبع : ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *