بازدید این صفحه: 470
تغذیه زنان باردار در اوایل بارداری ,سوزش سر دل در بارداری,علت حالت تهوع در زنان باردار,تغذیه در دوران بارداری,مشکلات تغذیه ای زنان باردار,رفلاکس معده درزنان

تغذیه زنان باردار در اوایل بارداری

تغذیه زنان باردار در اوایل بارداری

در هفته‌های اول بارداری تغییرات هورمونی زمینه‌ساز عوارض بارداری است. در واقع سوزش سر دل در این دوره به تغییرات هورمونی بازمی‌گردد که باید طبیعی تلقی شود.

سوزش سر دل همان رفلاکس است که در نتیجه شل شدن دریچه کاردیا اتفاق می‌افتد. در صورتی که زنان باردار طی چهار یا پنج وعده، غذا خورده و مواد غذایی که به موجب آن اسید کمتری در معده تولید می‌شود، مصرف کنند، این مشکل کم رنگ‌تر می‌گردد.

برای رفع سوزش سر دل لازم است از مصرف غذاهای محرک اسید معده که شامل غذاهای پرادویه، غذاهای سرخ شده، غذاهای ترش و اسیدی، شکلات، قهوه و چای و غذاهای دیرهضم و گازدار و نفاخ است، خودداری کنید و تا حد امکان غذاهای ساده و زود هضم و کم حجم را مصرف کنید.

 زنان باردار پس از خوردن غذا، مقداری پیاده‌ روی کرده و از دراز کشیدن بعد از صرف غذا اکیدا خودداری کنند. دولا راست شدن نیز حرکت مناسبی بعد از صرف وعده غذایی در این افراد نیست.

تغذیه زنان باردار در اوایل بارداری

تغذیه زنان باردار در اوایل بارداری

خوردن عرق نعناع برای تسکین رفلاکس مناسب است نعناع نفخ را کاهش می‌دهد ولی در سوزش معده اثر منفی دارد. در صورتی که با رعایت این موارد، مشکل سوزش سر دل رفع نشود، حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید .

 به علت آنکه حالت تهوع زنان باردار در زمان  صبح به دلیل خالی بودن معده بیشتر از سایر اوقات است، بهتر است بعد از بیدار شدن از خواب در حالت درازکش یک تکه نان خشک یا بیسکوئیت یا کراکر مصرف کرده و به آرامی از رختخواب بلند شوید .

به زنان باردار توصیه میشود که در اوایل بارداری تا حد امکان از پخت و پز و آشپزی دوری کنند و در زمان آشپزی نیز در محیط بسته این کار را انجام ندهند، هر زمان احساس کردید حالت تهوع دارید یک تکه بیسکوئیت یا کراکر بخورید سعی کنید در حین صرف غذا مایعات ننوشند و مصرف آن را به بین وعده‌ها موکول کنید.

تغذیه زنان باردار در اوایل بارداری

تغذیه زنان باردار در اوایل بارداری

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *