بازدید این صفحه: 1011
صورت خود را با شامپو نشویید ,علائم ابتلا به بیماری های پوستی,علت ابتلا به آکنه,درمان آکنه,علت التهاب پوست صورت,علت التهاب پوست صورت پس از شستشو,درمان اگزما

صورت خود را با شامپو نشویید

صورت خود را با شامپو نشویید

محققان بر این باورند که نحوه شستشوی پوست صورت به طور روزانه خود یکی از عوامل اصلی ابتلا به مشکلات پوستی مانند چین و چروک، افتادگی عضلات صورت و نیز بی‌ آبی پوست منجر میشود .

اغلب افراد افراد در زمان استحمام و زیر دوش آب گرم، پوست صورت خود را می‌شویند که این کار یکی از خطرناک‌ترین کارها برای نابودی طروات و زیبایی صورت می باشد .

لیف کشیدن صورت و همچنین استفاده از شامپوی سر برای شستن صورت به خصوص زیر دوش آب گرم در حالی که آب با فشار بر روی صورت می‌ریزد می‌تواند سبب تحریک پوست، شکنندگی شبکه مویرگی سطح پوست و حتی تشدید علائم و عوارض بیماری‌های پوستی و یا خشکی و کم‌آبی پوست صورت گردد .

پزشگاه و متخصصان پوست توصیه می‌کنند شستشوی صورت تنها با آب ولرم با فشار بسیار کم که در کف دستها ریخته شده و با پاشش به صورت انجام گردد .

صورت خود را با شامپو نشویید

صورت خود را با شامپو نشویید

این نوع شستشو با شامپوی ملایم با PH خنثی و یا محصولات پاک‌کننده صورت آرایشی می‌تواند هم سبب رفع کم‌آبی پوست شود و هم آلودگی ها و چربی پوست و همچنین چروک‌های سطحی را از روی پوست پاک کند .

محققان توصیه میکنند افراد تا حد الامکان اجازه ندهند زمان استحمام کف شامپوی مخصوص شستشوی سر بر روی پوست صورت آنها بریزد چون در این صورت پوست صورت آنها دچار کم‌‌آبی و خشکی می‌ گردد.

افراد مبتلا به مشکلات و بیماری‌های پوستی چون : آکنه، اگزما و بیماری‌های دیگر بهتر است صورت خود را با آب با دمای پایین شستشو دهند تا ضمن رفع التهاب علائم بیماری در آنها شدت پیدا نکند .

متخصصان پوست بر این باورند که  اگزما می‌تواند سبب پاکسازی مواد مفید از جمله چربی و لایه‌های محافظتی از سطح پوست شود.

در صورت تمایل به شستشوی صورت با آب ولرم پس از آن برای بستن منافذ باز پوستی و تسهیل در امر خون رسانی  بهتر است افراد حتماً با آب سرد در مرحله آخر پوست صورت خود را آبکشی کنند .

صورت خود را با شامپو نشویید

صورت خود را با شامپو نشویید

منبع : باشگاه خبرنگاران

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *