بازدید این صفحه: 419
راه های درمان خانگی اگزما

راه های درمان خانگی اگزما

راه های درمان خانگی اگزما

اگزما یکی از مشکلات شایع در فصل سرما است و بویژه دست افراد به شدت در معرض این بیماری قرار می گیرد. در اثر اگزما پوست دست خشک و قرمز شده و دچار خارش و سوزش می شود، در اثر خارش وشکاف بین سلول های پوستی امکان خونریزی از پوست هم ایجاد می شود که می تواند راه ورود باکتری ها و عوامل عفونی را به بدن آسان کند.

خارش پوست در اثر اگزما می تواند بسیار آزاردهنده باشد و سبب اختلال در فعالیت های روزانه افراد شود، برای درمان این مشکل در کنار استفاده از داروهای کنترلی تحت نظارت پزشک می توان از درمان های خانگی نیز بهره برد، اگزما قابل درمان نیست و تنها می توان آنها را کنترل کرد و با شناسایی عوامل ایجاد کننده آن از بروز ناگهانی این مشکل پوستی پیشگیری کرد.

چرب نگه داشتن پوست

در گام اول چرب نگه داشتن پوست می تواند مانع از تشدید علائم اگزما شود، به همین دلیل استفاده از دستکش ضد حساسیت هنگام شستشوی ظروف، شستن دستها با صابون و شوینده های حاوی مواد مرطوب کننده و استفاده از کرم های درمانی می تواند مفید باشد.

 روغن نارگیل 

روغن نارگیل و روغن جوجوبا دو نمونه ماده بسیار مفید برای چرب نگه داشتن پوست بدن و دستها و جلوگیری از ایجاد اگزما هستند، به ویژه پس از استحمام و شستشوی دستها با چرب کردن دستها با این روغن ها می توانید مانع از ایجاد اگزما در پوست بدن خود شوید، مشروط براینکه به این دو ماده آلرژی و حساسیت نداشته باشید.

 بلغور جوی دوسر

استحمام در وان حاوی بلغور جوی دوسر هم می تواند به بهبود اگزما کمک فراوان کند، به این منظور مقداری بلغور جو را در یک کیسه ریخته در مسیر جریان شیر آب ولرم داخل وان قرار می دهید تا زمانی که رنگ آب وان به حالت شیری رنگ درآید آنگاه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در وان نشسته تا تمام قسمت های آسیب دیده با آب جوی دوسر تماس پیدا کنند، سپس بدون آبکشی بدن را به آرامی با حوله لطیف خشک کنید، به شرط نداشتن حساسیت به جو این روش می تواند برای درمان  اگزما بسیار مفید باشد.

 روغن ماهی

تحقیقات کارشناسان نشان داده است مصرف روغن ماهی می تواند برای درمان و کنترل اگزما در افراد مبتلا بسیار مفید باشد، کارشناسان اعتقاد دارند روغن ماهی می تواند مانع از خشکی و تجزیه سلول های پوستی و از بین رفتن لایه derm پوست شود و به این ترتیب از پوست محافظت می شود.

 عسل

عسل طبیعی هم به دلیل خواص درمانی فراوان می تواند یک درمان عالی برای مشکل اگزمای پوست بدن باشد، قرار دادن مقداری عسل بر روی پوست آسیب دیده به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سه بار در روز و شستشو با آب سرد می تواند به سرعت اگزما را از بین ببرد.
 
در تمامی این درمان های خانگی ابتدا باید نداشتن حساسیت بدن به آن مواد تست شود زیرا اگزما یک واکنش سیستم ایمنی بدن و نوعی التهاب خود ایمنی است.
 
منبع: everydayroots به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان
فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *