بازدید این صفحه: 872
مراقبت از کلیه های کودکان امری بسیار جدی است ,درمان عفونت های ادراری,علائم نارسایی کلیه,علت ابتلا به نارسایی کلیه,علائم ابتلابه سنگ کلیه,دیالیزبیماران کلیوی

مراقبت از کلیه های کودکان امری بسیار جدی است

مراقبت از کلیه های کودکان امری بسیار جدی است

در ۲۵درصد از کودکانی که دچار عفونت های ادراری هستند در بزرگسالی اختلالات کلیوی دیده میشود . زیرا یکی از عوامل ابتلا به اختلالات کلیوی عفونت ادراری ساده در دوران کودکی است .

ابتلا به بیماری های کلیوی و یا نارسایی های کلیه بدون هیچگونه علامتی است ودر واقع، زمانی  بیمار به متخصص مراجعه می کند که کارکرد کلیه وی به کمتراز ۵۰ درصد  رسیده است .
زمانی که کارکرد کلیه ها به کمتر ۱۰ درصد برسد، در واقع به بیان ساده کلیه های بیمار از کار افتاده است و اگر کارکرد کلیه به ۵۰ درصد رسیده باشد، بیمار علائمی مانند کم خونی، رنگ پریدگی وضعف را دارا می باشد .

 افرادی که در خانواده هایشان نارسایی مزمن کلیوی وجود داشته ، لازم است هر شش ماه یکبار و افراد سالم هر سه سال یکبار برای آزمایش و بررسی از نظر کراتینین به متخصص مراجعه نمایند .
زیرا با ید توجه داشته باشید که با رسیدن به مرحله ی مشاهده ی علائم نارسایی کلیه مانند کم خونی، خستگی، اختلال تمرکز و بدخوابی، دیگر برای درمان زمان از دست رفته است .

مراقبت از کلیه های کودکان امری بسیار جدی است

مراقبت از کلیه های کودکان امری بسیار جدی است

 کلیه کودکان بسیارحساس تر است و بیماری آنان باید به طور کامل تحت درمان قرار بگیرد پس بهتر است خانواده ها هر گونه تغییر در رنگ، بو و تکرر ادرار در کودکان را جدی بگیرند و با ابتلای کودک به  تب بالا و طولانی مدت، بی قراری، درد زیر شکم  به مراکز درمانی برای انجام آزمایش ها رجوع کنند.

همانطور که می دانید امروزه بیماری های مادرزادی افزایش یافته است،و همانطور که بارها گفته شده است استعمال سیگار روی جنین اثرات منفی دارد و کودکانی که از مادران سیگاری به دنیا می آیند، وزن بسیار کمتری دارند و در برابر صدمه و نارسایی کلیه ها آسیب پذیرترند.
همچنین دیابت شایع ترین علت نارسایی کلیه در کل جهان است، با کنترل دیابت می توان از بسیاری از موارد نارسایی کلیه پیشگیری نمود

بیماری های کلیوی از منظر اقتصادی و اجتماعی هزینه زیادی را بر سیستم سلامت کشور وارد می کند و اگر در زمینه پیشگیری از بیماری ها برنامه ها اصولی صورت بگیرد، از ابتلا به بسیاری از بیماری ها و همینطور هرینه های آن کم خواهد شد.

مراقبت از کلیه های کودکان امری بسیار جدی است

مراقبت از کلیه های کودکان امری بسیار جدی است

منبع : ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *