بازدید این صفحه: 462
گیاهخواران همواره دچار کمبود ویتامین هستند ,درمان پوکی استخوان,گیاهخواری,علت ابتلا به آلزایمر,حسن اکبری متخصص آسیب‌شناسی، محقق طب سلامی ایرانی,گیاهخواری

گیاهخواران همواره دچار کمبود ویتامین هستند

گیاهخواران همواره دچار کمبود ویتامین هستند

 

رژیم غذایی گیاهخواری چندسالی است که در کشور ما رواج یاقته و با استقبال هم روبه رو شده اما قطعا این نوع از رژیم غذایی هم دارای مشکلات و ایراداتی می باشد که ناگذیر باید به برخی از آن ها اشاره کرد تا افراد گیاهخوار در پی جایگزینی موادی باشند که جایش در رژیم غذاییشان خالی است.

حسن اکبری متخصص آسیب‌شناسی، محقق طب سلامی ایرانی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی می گوید : افراد باید از غذاهای گیاهی و حیوانی به میزان متعادل و متناسب مصرف کنند تا بدن آنها دچار کمبود هیچ نوع از ماده‌ مغذی نگردد .

باید بدانید که دیواره تمام سلول‌های بدن از گلبول‌های قرمز گرفته  تا سلول‌های مغزی و عصبی سرشار از کلسترول حیوانی می باشد و غذاهای گیاهی نمی‌توانند به مقدار کافی این کلسترول را در بدن افراد تولید نمایند در نتیجه سلول‌ها ترمیم نمی‌شوند و به تدریج شکننده می‌ گردند.

 ویتامین B12 یک ریزمغذی است که در هیچ غذای گیاهی پیدا نمی‌شود و ماهی، گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات منبع سرشار این ویتامین محسوب می‌ گردند افزون بر کمبود این ویتامین منجر به ضعف، خستگی، اختلالات روانی و آلزایمر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

گیاهخواران همواره دچار کمبود ویتامین هستند

گیاهخواران همواره دچار کمبود ویتامین هستند

اسیدآمینه‌ها، آرژنین، کراتین و کارنوزین هم در منابع حیوانی وجود دارند همینطور ویتامین D که کمبود آن منجر به سرطان، پوکی استخوان، ام اس و افسردگی میگردد فقط در مواد گوشتی یافت می‌شود.

مصرف غذاهای گیاهی به تنهایی منجر به کمبود ویتامین‌هایی نظیر k و E و A می‌شود که به ترتیب سبب خونریزی، پیری زودرس، سرطان و نابینایی در افراد می‌گردد.

پس چه بهتر است پیش از انتخاب نوع رژیم غذایی خود مطالعاتی را در خصوص انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن داشته باشیم تا پس از انتخاب نوع رژیم غذایی به مشکلی بر نخوریم.

قطعا رژیم غذایی متعادل میتواند برای سلامتی هرچه بیشتر بدن مفید واقع شود زیرا تمامی گروه های غذایی چون گوشت ،مرغ،ماهی و سبزیجات را در برمیگیرد.

گیاهخواران همواره دچار کمبود ویتامین هستند

گیاهخواران همواره دچار کمبود ویتامین هستند

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *