بازدید این صفحه: 584
مقابله با سرطان روده با مصرف قهوه ,داروی درمان سرطان روده,علت ابتلا به سرطان روده,پیشگیری از بروز سرطان روده,خواص کافئین موجود در قهوه,پیشگیری از سرطان روده

مقابله با سرطان روده با مصرف قهوه

مقابله با سرطان روده با مصرف قهوه

 

پژوهشگران معتقدند که نوشیدن مقدار کمی قهوه در طول روز می‌تواند به طرز چشمگیری خطر ابتلا به سرطان روده را در افراد کم کند.

جمعی  از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بیان کردند: مصرف یک یا دو فنجان قهوه در طول روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را تا ۲۶ درصد در افراد کاهش دهد .

استفانی اسمیت، نویسنده و پژوهشگرارشد این مطالعه عنوان کرد: سطح ترکیبات مفید موجود در هر فنجان قهوه به نوع دانه قهوه و نحوه آماده کردن آن وابسته است . هر چند صرف نظر از نوع قهوه و طعمی که فرد می‌پسندد، مصرف این نوشیدنی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را کم کند .

همینطور کافئین موجود در قهوه فاکتور مفید بودن آن به حساب نمی‌آید بلکه قهوه‌های بدون کافئین نیز جهت پیشگیری از بروز سرطان روده موثر هستند. پژوهشگران بر این باورند که  آنتی اکسیدان‌ها و دیگر مواد شیمیایی موجود در قهوه می‌توانند علت این ارتباط میان قوه و پیشگیری از سرطان روده  باشد.

مقابله با سرطان روده با مصرف قهوه

مقابله با سرطان روده با مصرف قهوه

استفانی اسمیت، نویسنده و پژوهشگرارشد این مطالعه همینطور اضافه کرد : در این بررسی از ۵۱۰۰ فرد مبتلا به سرطان روده و ۴۰۰۰ فرد دیگر که سابقه این بیماری را نداشتند خواسته شد در مورد میزان مصرف قهوه اطلاعاتی ارائه دهند. افزون بر این در این بررسی فاکتورهای دیگری همچون سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری، رژیم غذایی،‌ ورزش و استعمال سیگار مورد بررسی قرار گرفت.

به بیان پژوهشگران پیش از آنکه به طور قطع بتوان در مورد مصرف قهوه به عنوان راهکاری برای مقابله با سرطان روده اظهارنظر کرد باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

مقابله با سرطان روده با مصرف قهوه

مقابله با سرطان روده با مصرف قهوه

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *