بازدید این صفحه: 671
اصلی ترین علائم ابتلا به دیابت ,نحوه تزریق انسولین,هفت علامت شایع برای دیابت,علت ابتلا به دیابت,درمان دیابت,انواع دیابت,دیابت شیرین,دیابت بی مز,دیابت نوع2

اصلی ترین علائم ابتلا به دیابت

اصلی ترین علائم ابتلا به دیابت

 

به نقل از انجمن روانشناسان آمریكا نسل جوان امروزی بسیار بیشتر از همسن و سالان خودشان در دهه‌های گذشته دچاراسترس میباشند. استرس یكی از دلایل اصلی ابتلا به بیماری قند ( نوع ۲)، به‌شمار می‌رود، و پزشكان می‌گویند كه باید از سنین جوانی علایم هشدار دهنده این بیماری را شناسایی كرد.
در بیمارانی كه قند خون بالایی دارند توانایی تولید انسولین از بین می‌رود یا اینكه بدن آنها در برابر انسولین مقاوم می‌شود و در نتیجه كارایی طبیعی آن از بین می‌رود.
شناسایی نشدن درست بیماری در دوران جوانی امر شایعی است و تا وقتی مشكل جدی نشده، جوانان نه به پزشكان مراجعه می‌كنند و نه پزشكان علایم برخی بیماری‌ها را در آنها جدی می‌گیرند.

پزشكان هفت علامت شایع برای این بیماری بر شمرده‌اند كه در صورت ادامه‌دار شدن هر كدام از آنها باید درخواست آزمایش برای اندازه گیری میزان قند خون را داد.

۱- تكرر ادار / پر ادراری

ادرار بیش از اندازه به این خاطر است كه كلیه‌ها مجبور به دفع قند اضافه بدن میباشند. این قند اضافه را کلیه ها همراه با مواد مایع از بدن دفع می‌كنند.

۲- تشنگی مداوم

افزایش میزان گلوكز در خون و پر ادراری باعث از دست دادن میزان زیادی از آب بدن می‌شود كه فرد را بیش از حد معمول تشنه نگاه می‌دارد.وقتی پرادراری و تشنگی دائم با هم ظاهر شوند، حتما باید به پزشك مراجعه كرد.

۳- خستگی بیش از حد

بدن انرژی لازم برای انجام فعالیت ها و حرکات را از سوخت و ساز گلوكوز تامین میکند. علاوه بر كم شدن آب بدن، تمام فعالیت‌های سوخت و ساز بدن تحت تاثیر قرار می گیرد و انجام آنها كند می‌شود كه در نتیجه باعث بی‌حالی و خستگی مدام فرد مبتلا به بیماری قند می‌شود.

اصلی ترین علائم ابتلا به دیابت

اصلی ترین علائم ابتلا به دیابت

۴- مشكل بینایی

کم شدن آب بدن باعث كم شدن مایع تر كننده لنز چشم می‌شود كه منجر به مشكل بینایی و تمركز می‌شود. این كم‌آبی كلی بدن در موارد شدید، باعث پاره شدن مویرگ‌های خونی شبكیه چشم و كوری می‌شود.

۵- طولانی شدن زمان ترمیم زخم‌ها، بریدگی‌ها و عفونت

احتمال داده می‌شود توانایی سیستم دفاعی بدن و همچنین قدرت دوباره‌سازی سلول‌های زخمی شده با بروز عفونت‌های مداوم در بیماران مبتلا به بیماری قند کاهش یابد. میزان قند خون بالا به سلول‌های بدن استرس تمام وقت وارد می‌كند.

۶- كاهش وزن بدون تغییر در نحوه غذا خوردن یا تحرك و گرسنگی شدید

جذب قند توسط سلول‌های بدن كه به علت بیماری قند كاركردشان مختل شده است و همچنین، دفع مدام آب و كالری از بدن باعث می‌شود كه كالری جذب شده مدت زیادی در بدن باقی نماند. بنابراین افراد مبتلا به بیماری قند همیشه گرسنه‌اند، اما لزوما اضافه وزن ندارند، بلكه با كاهش وزن هم مواجه می‌شوند.

۷- بی‌حسی و مور مور شدن بیش از حد اندام بدن

به دلیل این كه بیماری قند به طور مستقیم بر سیستم گردش خون بدن تاثیر میگذارد، باعث ایجاد آسیب‌های جدی به سیستم عصبی بدن می‌شود. این آسیب‌ها باعث به بی حسی دست‌ها و پاها می‌شود. به همین دلیل است كه برخی افراد مبتلا به بیماری قند مجبور به قطع اعضای بدن می‌شوند.

اصلی ترین علائم ابتلا به دیابت

اصلی ترین علائم ابتلا به دیابت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *