بازدید این صفحه: 1031
مصرف کنندگان هورمون رشد به هوش باشند ,علت ابتلا به فشار خون,درمان کم کاری غده هیپوفیز,هورمون سوماتروپین چیست,عوارض استفاده از هورمون رشد,کاردیومیوپاتی

مصرف کنندگان هورمون رشد به هوش باشند

مصرف کنندگان هورمون رشد به هوش باشند

 

از افزایش فشار خون دائم تا سرطان و مرگ در انتظار مصرف کنندگان هورمون رشد است

مدت زمان زیادی است که برای درمان کوتاهی قد حاصل از کم کاری غده هیپوفیز از هورمون رشد (GH) استفاده می شود. البته استفاده درمانی از «هورمون رشد» در پزشکی بسیار محدود می باشد و فقط در موارد خاص و برای تعداد معدودی از بیماران انجام می گیرد. این هورمون اکثرا فقط برای کودکانی تجویز می شود که در سن رشد هستند و به خاطر مشکلات موجود در غده هیپوفیز، از کمبود ترشح طبیعی هورمون رشد رنج می برند. در غیر این صورت، به دلیل ترشح و وجود این هورمون در بدن، نیازی به افزایش میزان آن به شکل مصنوعی نمی باشد.

همچنین استفاده از این هورمون برای کودکانی که به شکل ژنتیکی و خانوادگی قد کوتاهی دارند، به اصلا توجیه علمی ندارد، زیرا این عمل اگرچه باعث افزایش رشد قد در یک مقطع زمانی می شود، ولی باعث افزایش سرعت بسته شدن صفحه های رشد که در دختران ۱۵ تا ۱۷ سالگی و در پسرها ۱۶ تا ۱۸ سالگی است می شود و در نتیجه شاید قد کودک از میزانی به صورت معمولی به آن می رسید نیز کوتاه تر شود.

متاسفانه امروزه استفاده از انواع هورمون ها، در میان نوجوانان و جوانانی که تب داغ تناسب اندام و عضلانی شدن را در سر خود دارند، ترویج پیدا کرده است. این افراد که از ورزشکار حرفه ای تا مبتدی جزو آنها می باشند، بدون توجه به عوارض هورمون ها و فقط برای رسیدن به هدف کاذبی که در سر دارند، سلامتشان را به خطر می اندازند.

هورمون رشد نیز جزو هورمون هایی است که بعضی ورزشکاران از آن استفاده می نمایند. سوماتروپین یکی از انواع هورمون رشد می باشد که با نام سوما در بین بدنسازان شناخته شده است و متاسفانه بدون علم و آگاهی از عوارض آن مورد استفاده بسیاری از ورزشکاران این رشته قرار دارد.
ورزشکاران تصور میکنند که استفاده از این هورمون منجر به افزایش رشد عضلانی و به طور کلی توده بدون چربی بدن میشود. به طور کلی برخی مطالعات نشان داده اند که استفاده از هورمون رشد در کنار تمرینات مقاومتی باعث افزایش توده بدون چربی و سرعت ساخت پروتئین کل بدن می شود.

مصرف کنندگان هورمون رشد به هوش باشند

مصرف کنندگان هورمون رشد به هوش باشند

علاوه بر این در بین برخی ورزشکاران شایع است که هورمون رشد نه تنها می‌تواند عضلات را بزرگ تر کند، بلکه سیستم هوازی را نیز تقویت می نماید. لذا آن‌ها دست به مصرف این هورمون و ترکیبات وابسته به آن می زنند. جالب است بدانید که هورمون رشد (growth hormone) به طور طبیعی توسط غده هیپوفیز در بدن تولید می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده است، با وجود اینکه استفاده از هورمون رشد دارویی باعث افزایش حجم بدن می گردد، اما عملکرد ورزشی را افزایش نمی دهد.
استفاده از هورمون رشد در بین ورزشکاران رشته های پرورش اندام، وزنه برداری، پاورلیفتینگ و کشتی بیشتر رایج است.

عوارض استفاده از هورمون رشد

-استفاده از هورمون رشد پس از بسته شدن صفحات رشد می تواند باعث آکرو مگالی شود.
– ایجاد آمادگی برای ابتلا به سرطان به دلیل سلول سازی بیش از حد.
-دیابت
-متداول ترین علت مرگ مصرف کنندگان هورمون رشد،نارسائی عضله قلبی (کاردیومیوپاتی)است.
– همچنین فشار خون یکی از عوارض مهم این داروست که متاسفانه خیلی وقت ها بعد از قطع آن هم از بین نمی رود.
-کشیدگی و پارگی تاندون ها از عوارض بسیار مهم و خطرناک سوءاستفاده از هورمون رشد است. علت این است که با زیاد شدن حجم عضلات و قدرت آنها، ورزشکار مبادرت به استفاده بیش از حد از عضلات خواهد کرد. این در حالی است که تاندون ها با تزریق هورمون رشد قوی نمی شود و مثل قبل خواهد ماند. به این ترتیب ممکن است در اثر فشارهای زیادی که عضله حجیم شده متحمل می شود، تاندون دچار پارگی شود و یک معلولیت نسبی و دائمی برای فرد باقی گذارد.
-اختلال دید و برخی از تومورها و سردردهای شدید نیز از عوارض استفاده نابجا از هورمون رشد است.
-یکی دیگر از عوارض هورمون رشد این است که پس از قطع آن، به سرعت عضلات تحلیل رفته و چربی جایگزین آنها خواهد شد و فرد به شدت چاق و بد فرم می شود.
ضخیم شدن پوست و رشد بافت های نرم، بزرگ شدن اندام های داخلی،ضعف عضلات و مفاصل، عدم تحمل گلوکز- دیابت
افزایش فشار خون از دیگر عوارض استفاده از هورمون رشد است.

مصرف کنندگان هورمون رشد به هوش باشند

مصرف کنندگان هورمون رشد به هوش باشند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *