بازدید این صفحه: 662
کودکان شب بیدار بیشتر در معرض لاغری هستند ,قی کردن در رفع پُری سر دل,درمان یبوست,علت خشک و پشگل شدن مدفوع,علی محمد ملاحی,علت نفخ کردن,درمان نفخ,خواب قیلوله

کودکان شب بیدار بیشتر در معرض لاغری هستند

کودکان شب بیدار بیشتر در معرض لاغری هستند

علی محمد ملاحی، دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: بچه‌های شب بیدار به دلیل کاهش رطوبت بدن دچار سوء تغذیه لاغری و تحریک پذیری می‌شوند؛ خواب قیلوله، به ویژه در مزاج‌های خشک بسیار نافع است و برای درمان لاغری افراد لاغر بسیار خوب است.

وی اظهار داشت: طبیعت خواب سرد است، به خصوص خواب صبحگاهی از بدترین نوع خواب‌ها می باشد که در بروز چاقی و اضافه وزن نقش تاثیر گزاری دارد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: بچه‌های شب بیدار به دلیل کاهش رطوبت بدن دچار سوء تغذیه لاغری و تحریک پزیری می‌شوند؛ خواب قیلوله، به ویژه در مزاج‌های خشک بسیار نافع است و برای درمان لاغری افراد لاغر بسیار خوب است.

به گفته وی خروجی‌های بدن مانند تعریق مناسب, اجابت مزاج, جِماع و غیره، همگی نقش موثری در تناسب اندام افراد بر اساس مزاج و وضعیت بدنی آنها دارد.

کودکان شب بیدار بیشتر در معرض لاغری هستند

کودکان شب بیدار بیشتر در معرض لاغری هستند

شناخت انواع یبوست

علی محمد ملاحی اضافه کرد: یبوست به دو صورت است اول کسانی که مدفوع خشک و پشگل مانند دارند و قوام مدفوع سخت است که معمولا در مزاج‌های خشک شایع است و معمولا این افراد لاغر اندام هستند. دوم, یبوستی که ناشی از کاهش تحرک روده‌ای باشند (دیر به دیر اجابت مزاج دارند) اما قوام مدفوع نرم است. این نوع یبوست به ویژه همراه با نفخ و بزرگی شکم در افراد با مزاج مرطوب به ویژه افراد سرد و مرطوب شایع‌تر است و خود یکی از عوامل تشدید چاقی است.

وی افزود: قی کردن یا استفراغ عمدی و بر حسب شرایط, فصد در درمان چاقی و کاهش رطوبت بدن بسیار نافع است, فصد در مزاج گرم و تر بسیار نافع است؛ قی کردن در رفع پُری سر دل در مزاج سرد و تر بسیار موثر است.

کودکان شب بیدار بیشتر در معرض لاغری هستند

کودکان شب بیدار بیشتر در معرض لاغری هستند

منبع: تسنیم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *