بازدید این صفحه: 936
درمان دندان درد در بچه ها ،دندان درد در بچه ها

این دندان ها اشک بچه شما را در می آورد

این دندان ها اشک بچه شما را در می آورد

از گذشته می گویند درآمدن اولین دندان‌ها یعنی همان دندان‌های شیری یکی از عذاب آورترین دردهایی است که نوزاد مجبور به تحمل‌ آن است. گریه‌های بی‌امان نوزاد در چندماهگی و بی‌خوابی‌های شبانه اش را هر پدر و مادری تجربه کرده‌اند.

دکترسیدمرتضی باقری، دندانپزشک اطفال در خصوص علائم رویش دندان‌های شیری می‌گوید: در بیشتر کودکان نشانه هایی دیده می‌شود که علائم قبل از رویش دندان شیری است، به عنوان نمونه افزایش ترشح بزاق و آب ریزش مکرر از دهان تا حدی که لباس یا پیش بند نوزاد خیس می‌شود، اسهال، تب، تحریک پذیرشدن مخاط دهان، بی‌اشتهایی، بی‌قراری و بداخلاقی، افزایش میزان مکیدن انگشت و مالش لثه توسط اجسام خارجی را می‌توان نام برد.

به گفته این دندانپزشک اطفال، در این دوران ممکن است والدین شاهد بی‌خوابی‌های شبانه یا مالیدن مکرر گوش نوزاد خود نیز باشند، البته این نشانه‌ها در تمام نوزادان به صورت یکسان بروز نمی‌کند و حتی میزان درد نیز در آنها یکی نیست.

بسیاری از والدین با دیدن یک یا دو نمونه از این نشانه ها، سریعاً تصور می‌کنند که کودکشان در حال دندان در آوردن است. بهتر است ۲۴ ساعت تحمل کنید، ممکن است تب یا آبریزش فرزند شما هیچ ارتباطی با رویش دندان شیری نداشته باشد و خود به خود رفع شود.

دکتر باقری با اشاره به اینکه ممکن است قبل از بیرون آمدن کامل تاج دندان بافت لثه‌ای ملتهب شود، ادامه می‌دهد: این التهاب ممکن است دردناک بوده و پس از چند روز به طور خود به خود برطرف شود، در این حالت به دلیل خارش زیاد لثه، کودک هر چیزی را که پیدا می‌کند در داخل دهانش می‌برد، اگر والدین این کار را با یک مسواک انگشتی یا یک جسم پلاستیکی نرم و تمیز برای کودک انجام دهند مشکل کودکشان تا اندازه زیادی حل خواهد شد.

به گفته این متخصص اطفال، امروزه پمادها و ژل هایی در داروخانه‌ها موجود است که حاوی مواد بی‌حس کننده و ضدالتهاب (teething gel) مخصوصی است و با استفاده ۳ تا ۴ بار در روز رویش دندان‌های نوزاد سریع تر و راحت تر از حالت معمول خواهد شد.

دندان درد در بچه ها ،درمان دندان درد در بچه ها

درمان دندان درد در بچه ها

وی در ادامه به پدر و مادرها توصیه می‌کند: بهتر است روزانه لثه‌های کودک خود را با لوازم مخصوص این کار ماساژ دهید تا به رویش راحت تر و سریع تر دندان‌های کودک کمک شود، همچنین، ماساژ لثه‌ها نقش بسزایی در تغییرات اساسی و مفیدی که در ترکیب میکروبی دهان کودک جهت پیشگیری از پوسیدگی‌های آینده دندان کودک ایجاد می‌شود، دارد.

بعضی دکترباقری درباره آن دسته از نوزادانی که هم هنگام رویش دندان تب می‌کنند، توضیح می‌دهد: در صورت مشاهده تب در نوزادانی که دندان هایشان تازه شروع به رویش می‌کنند، می‌توان از شربت استامینوفن جهت پایین آوردن تب و کاهش درد استفاده کرد، البته والدین بهتر است در این زمان به نوزادان خود مایعات فراوان نیز بدهند.

منبع: سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *