بازدید این صفحه: 1944
بارداری پس از سقط جنین

چقدر طول میکشد پس از سقط جنین دوباره باردار شد

چقدر طول میکشد پس از سقط جنین دوباره باردار شد

ممکن است  باور این که سقط جنین در بارداری اول یک مسئله بسیار شایع است برای شما سخت باشد اما این موضوع حقیت دارد. براساس آمار جهانی، از هر چهار زنی که تلاش برای بارداری داشته اند یک نفر آن ها سقط جنین را تجربه کرده است. شاید این آمار کمی ترسناک به نظر برسد،‌ اما با مطالعه آمار متوجه خواهید شد که تنها زنی نیستید که نتوانستید جنین را تا زمان موعد حفظ کنید.

سقط جنین به از دست دادن جنین تا قبل از هفته بیستم بارداری اطلاق می شود. در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بارداری ها، به علت های مختلفی منجر به سقط می شوند. احتمال سقط جنین، اغلب در سه ماهه اول بارداری بسیار بالا می باشد و معمولا اگر سه ماه اول بارداری با موفقیت سپری شود، خطر از دست دادن جنین نیز به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

این اتفاق برای خانم های باردار علاوه بر سختی و رنج های جسمی، ناراحتی روحی نیز به همراه دارد و در بسیاری از موارد افراد را برای بارداری مجدد نگران می کند. اگر در بارداری اول سقط جنین داشته باشید به این معنا نیست که شما نمی توانید باردار شوید و بارداری موفقی داشته باشید، همان طور که آمارها نشان می دهند حدود ۸۵ در صد زنانی که یک بار سقط جنین داشته اند، در دفعه بعد، بارداری موفقی را تجربه کرده اند. علاوه بر این زنانی که بیش از یک بار سقط جنین داشته اند، در تلاش های بعدی خود ۷۵ درصد موفق بوده اند.

بارداری پس از سقط جنین

چقدر طول میکشد پس از سقط جنین دوباره باردار شد

بارداری بعد از سقط جنین بعد از چند وقت امکان پذیر است؟

اغلب بعد از یک بار سقط جنین، به دلیل اینکه شانس بارداری موفق در فرد کم نشده است، پزشکان انجام آزمایشی را توصیه نمی کنند. البته این بستگی به تاریخچه پزشکی فرد دارد، مثلا برخی از سقط های دو ماهه دوم به دلیل اختلال در گردن رحم می باشد، اما در بسیاری از موارد، سقط های سه ماهه اول به دلیل ناهنجاری های کروموزومی است که در حاملگی های بعدی رخ نمی دهد و حاملگی بعدی با موفقیت انجام می شود.

برای اقدام مجدد برای بارداری بهتر است به بدن زمان داده شود، به همین دلیل بسیاری از پزشکان به فردی که دچار سقط جنین شده است، توصیه می کنند مدتی صبر کند تا بتواند در آینده بارداری موفقی داشته باشد. زیرا همانطور که گفته شد بدن فرد برای بازسازی نیاز به زمان دارد و مدتی طول می کشد تا رحم خود را بازسازی کند و پوشش دیواره آن قوی و سالم شود.

مدتی زمانی که پزشک به افزاد مختلف برای اقدام دوباره به بارداری توصیه می کنند، با توجه به شرایط روحی و جسمی فرد در نظر گرفته می شود و این مدت زمان در افراد مختلف متفاوت می باشد. به طور کلی اگر فرد از شرایط روحی و جسمی خوبی برخوردار باشد،‌ می تواند پس از گذشت دو یا سه دوره قاعدگی از سقط، اقدام به بارداری کند. البته توصیه می شود قبل از اقدام به بارداری مجدد فرد با پزشک معالج خود مشورت کند تا از سلامت جسمی خود و توانایی رحم مطمئن شود.

اگر بعد از گذشت سه ماه پزشک به شما گفت که هنوز بدن شما آماده نیست، نباید نگران باشید زیرا ترمیم رحم در برخی افراد زمان بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل پزشکان به برخی از افراد توصیه می کنند بعد از سقط جنین بین شش ماه تا یک سال صبر کنند و بعد از این دوران اقدام به بارداری مجدد کنند.

 

بارداری پس از سقط جنین

چقدر طول میکشد پس از سقط جنین دوباره باردار شد

 

 

منبع : نی نی سایت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *