بازدید این صفحه: 1471
درمان پینه و میخچه

علل ابتلا به پينه و ميخچه و روش های درمان آن

علل ابتلا به پينه و ميخچه و روش های درمان آن

پينه و ميخچه كه ناحيه ناخوشايندي را در پوست ايجاد مي كنند، زماني شكل مي گيرند كه پوست تحت فشار و يا اصطكاك باشد و در حقیقت، لايه اي حفاظتي روي پوست در برابر سايش می باشند.

به گفته دكتر ندا البلوك استاديار پوست در مركز پزشكي لانگون در نيويورك، پينه مي تواند در هر ناحيه اي از بدن كه تحت سايش باشد، همچون انگشتان نوازنده گيتار يا كف دست مكانيك ها ايجاد شود.

وي افزود: ميخچه نيز اغلب در نوك و كنار انگشت پا و روي برآمدگي كف پا رشد مي نماید، و دلایل رايج آن عوارض ناشي از ارتريت يا كفش هاي غير استاندارد می باشد.
همچنین دکتر البلوك متذكر شد که بعضی مواقع ميخچه و پينه روي پا با زگيل اشتباه گرفته مي شود. در داخل زگيل هاي كف پا نقاط سياه ريزي وجود دارد كه به واقع شاه رگ هاي خوني كوچك هستند. زگيل هاي كف پا دردناك تر هستند مخصوصا وقتي فشار به دو طرف آن وارد مي شود.

درمان پینه و میخچه

علل ابتلا به پينه و ميخچه و روش های درمان آن

اگر ميخچه و پينه شما را ناراحت مي كنند، چند روش براي درمان آنها وجود دارد

– براي جلوگيري از التهاب بيش از حد پينه، يك تكه مولواسكين را به شكل دو نيم دايره تقسيم كنيد و آنها را اطراف پينه قرار دهيد و ميخچه ها را با لايه هاي چسب حلقه مانند بپوشانيد.اين محصولات در اكثر داروخانه ها موجود است.

– ميخچه يا پينه را به مدت ۱۰ دقيقه با آب شستشو دهيد تا زماني كه پوست نرم شود سپس از سنگ پا و حركت دوراني و يا يك سويه ان براي ساييدن آن ها استفاده كنيد. برداشتن پوست مرده بيش از حد موجب عفونت و خون ريزي مي شود.

– روش ديگر استفاده از لوسيون مرطوب كننده يا كرم حاوي اسيد ساليسيليك، لاكتات آمونيوم، اوره در اين ناحيه از پوست است كه در نرم كردن تدريجي ميخچه يا پينه موثر است.

– ناخن پاها را مرتب كنيد. اگر ناخن ها زيادي بلند شوند به انگشتان پا فشار مي آورند به صورتي كه انگشتان به سمت بالا و در برابر ديواره كفش قرار مي گيرند و قرار گرفتن پا در اين وضعيت موجب رويش ميخچه مي شود.

– كفش هايي كه مناسب سايز يا قالب پاهاي شما نيستند موجب رشد ميخچه ها مي شود بهترين زمان براي خريدن كفش عصر است.

اغلب هنگامی كه عوامل فشار يا اصطكاك قطع مي شود ميخچه ها و پينه ها از بين مي رود.

درمان پینه و میخچه

علل ابتلا به پينه و ميخچه و روش های درمان آن

منبع: ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *