بازدید این صفحه: 1894
درمان ریزش مو با عسل

ریزش مو را با موم عسل درمان کنید

ریزش مو را با موم عسل درمان کنید

ریزش مو موجب آزار و ناراحتی بسیاری از افراد می شود. در گذشته مردم باستان برای التیام زخم‌ها از موم استفاده می‌کردند و هم اکنون این ماده برای درمان سوختگی، جوش صورت و درمان تومورها نیز استفاده می‌شود، ولی تا به امروز به عنوان ابزاری برای جنگ با ریزش مو بکار برده نشده است.

براساس نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه هوکایدو ژاپن، ماده موم مانند استخراج شده از کندوی زنبور عسل باعث رشد مجدد مو می‌شود. پژوهشگر این تحقیق، کن کوباپاشی»اظهار امیدواری کرد ماده موم مانند موجب بهبود مو و کاهش التهاب‌های ناشی از تاثیرات کراتینوسیت و پرولیفراتیو شود.

این موم به دلیل وجود مواد صمغ مانندی که زنبور عسل برای اتصال سوراخ‌های کندو استفاده می‌کند خواص ضد التهابی دارد. مردم باستان برای التیام زخم‌ها از موم استفاده می‌کردند و هم اکنون این ماده برای درمان سوختگی، جوش صورت و درمان تومورها نیز استفاده می‌شود، ولی تا به امروز به عنوان ابزاری برای جنگ با ریزش مو بکار برده نشده است.

درمان ریزش مو با عسل

ریزش مو را با موم عسل درمان کنید

موم خاصیت ضد التهاب، ضد تومور و تاثیرات مفید بسیاری بر سلامت بدن دارد. برای رشد طبیعی موها نیازمند سلول‌های مخاطی بدون التهاب هستیم و موم موجب رشد سلول‌های کراتینوسیت از ترکیبات مهم در رشد موها می‌شود.

پژوهشگران این تحقیق تاثیر موم را بر موهای تراشیده شده موش‌ها به دلیل تحریک افزایش کراتینوسیت و رشد سریع موها مشاهده کردند.

البته نتایج این تحقیق به این معنی نیست که اگر فردی به کچلی مبتلا شد به سر خود عسل بمالد. به دلیل اینکه ریزش مو بخصوص در مردان به دلیل وجود میزان مختلف تستوسترون در مراحل زندگی است و ریزش موی آنان به دلیل التهاب نیست.

نتایج این تحقیق در نشریه کشاورزی و شیمی مواد غذایی منتشر شده است.

درمان ریزش مو با عسل

ریزش مو را با موم عسل درمان کنید

منبع: شفانیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *