بازدید این صفحه: 1760
اسیب چشمی

با خطرناک ترین آسیب چشمی بیشتر آشنا شوید

با خطرناک ترین آسیب چشمی بیشتر آشنا شوید

 

 

 

به گفته علی اصغر هدایتی جراح و متخصص چشم، التهاب عصب بینایی یکی از خطرناک‌ترین آسیب‌های چشمی می باشد که متأسفانه ناگهانی به وجود می‌آید، در این بیماری فرد تار می‌بیند و رنگ‌ها را به درستی تشخیص نمی‌دهد.

هدایتی اظهارداشت: به دلیل اینکه چشم عضوی بسیار حساسی است و کوچک‌ترین مشکل می‌تواند بسیار خطرناک بوده و به بینایی فرد آسیب وارد کند، افرادی که دچار بیماری‌های چشمی می‌شوند باید به آن، به موقع رسیدگی کنند.

اسیب چشمی

با خطرناک ترین آسیب چشمی بیشتر آشنا شوید

این جراح و متخصص چشم ادامه داد: اختلالات دردناک بینایی به علت های مختلفی ایجاد می‌شود که باعث تاثیرگذاری در دید افراد خواهد شد و در صورتی که این آسیب‌های کوچک، جدی باشند به راحتی می‌توانند باعث زخم دائمی قرنیه شود.

وی تصریح کرد: اگر بیمار چشمانش قرمز باشد، خارش داشته باشد و دچار چسبندگی شود، به این معنی است که فرد دچار عفونت لایه سطحی چشم شده است و در صورتی که به موقع درمان نشود به قرنیه آسیب جدی وارد می‌شود.

هدایتی، با اشاره اینکه بعضی مواقع ورود جسم‌ خارجی در چشم‌های افراد باعث بروز مشکلاتی می‌شوند، افزود: وقتی چیزی وارد چشم می‌شود، چشم اشکی شده و بسیار هم فرد را اذیت می‌کند، در اغلب موارد مشکلی پیش نمی‌آید اما در شرایط خاصی مثل ورود مواد شیمیایی فعال و گرد و غبار گچ، باعث می‌شود چشم‌های افراد زخم شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مواقع وقتی چشم به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار می‌گیرد دچار آفتاب سوختگی قرنیه می‌شود، به گونه‌ای که فرد فکر می‌کند در چشمش ریگ وجود دارد؛ در این زمان باید از کمپرس سرد و قطره‌های ضد التهاب استفاده کرد.

اسیب چشمی

با خطرناک ترین آسیب چشمی بیشتر آشنا شوید

این جراح و متخصص چشم گفت: ، التهاب عصب بینایی یکی از خطرناک‌ترین آسیب‌های چشمی می باشد که متأسفانه ناگهانی به وجود می‌آید، در این بیماری فرد تار می‌بیند و رنگ‌ها را به درستی تشخیص نمی‌دهد.

وی در پایان توصیه کرد: همه ی افراد باید بیشترین مراقبت را از چشمان خود داشته باشند چرا که ممکن است با یک عفونت ساده و استرس روزانه، بینایی چشمان خود را از دست بدهند.

منبع: خبرگزاری فارس

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *