بازدید این صفحه: 751
علائم حمله قلبی

علائمی که حمله قلبی شما را گوشزد میکنند

علائمی که حمله قلبی شما را گوشزد میکنند

حمله ی قلبی یکی از مرگ آورترین بیماری می باشد. از همین رو، بیماری‌های قلبی عروقی موضوعی جدی در سراسر دنیا می باشد. چاقی‌های مفرط و عادت‌های ناسالم در حال گسترش هستند. رژیم عذایی ناسالم و هم‌چنین علاقه‌ به دخانیات و ذهنیت‌های تنبل‌مأبانه نقش مهم در مشکلات سلامت قلب ایفا می‌کنند.

با وجود این‌که اکثر بیماری‌های قلبی عروقی با سبک زندگی ناسالم یا غفلت از سلامتی مرتبط هستند، ولی حمله قلبی ممکن است بدون این‌که حتی لحظه‌ای غفلت کنید، رخ بدهد.

پیش‌گیری بهترین و آسان‌ترین درمان برای داشتن یک قلب سالم است، ولی مهم است که اول علائم اولیه‌ی هشداردهنده‌ی یک حمله قلبی بالقوه را بشناسیم.

 

  1. فشار قفسهی سینه

 یکی از گویاترین نشانه‌های حمله‌ی قلبی درد قفسه‌ی سینه است. چه دردی متوسط یا شدید باشد، چه یک درد جزیی ملموس، از این جزییات غفلت نکنید. این شایع‌ترین مقدمه‌ی یک حمله‌ی قلبی است، و اغلب یعنی قرار است اتفاقی برای سلامت قلب‌تان بیفتد.

با این‌که همه‌ی این نشانه‌ها می‌تواند به عنوان نشانه‌های اولیه‌ی هشداردهنده برای هر دو جنسیت باشد، اما بعضی نشانه‌های دیگر هستند که به‌طور در خاص در زنان بروز می‌کنند.

برای زنان دردی که نشانه‌ی مراحل اولیه‌ی مشکلات قلبی تلقی می‌شود، شبیه سوهاضمه یا سوزش سر دل است. این خیلی خطرناک است چون معمولا نادیده گرفته می‌شود. درد بین تیغه‌ی شانه‌ها نیز می‌تواند یکی از علائم اولیه باشد. به علاوه ممکن است درد قفسه‌ی سینه خفیف‌تر اما مداوم‌تر باشد.

  1. داروها

مصرف داروهای تجویز شده قطعا به درمان مشکلات قلبی کمک می‌کند. اما به شدت مهم است قبل از این‌که داروی جدیدی را شروع کنید، مطمئن شوید تداخل آن با داروی فعلی مشکلی ایجاد نمی‌کند. با کنترل چندباره‌ی داروها با پزشک‌تان به هر قیمتی از این عوارض خودداری کنید.

  1. خستگی/ضعف

احساس ضعف و تهی از انرژی بودن اطلاعات زیادی درمورد قلب‌تان می‌دهد. وقتی شریان‌های‌تان باریک‌تر می‌شوند، میزان جریان خون ورودی به قلب‌تان کاهش می‌یابد و این می‌تواند باعث احساس ضعف در شما شود و ممکن است نشانه‌ی حمله‌ی قلبی آینده یا گردش خون ضعیف باشد. اگر حس می‌کنید این رخ‌داد هرروز تکرار می‌شود، این نشانه‌ها را نادیده نگیرید.

علائم حمله قلبی

علائمی که حمله قلبی شما را گوشزد میکنند

  1. عرق سرد/سرگیجه

تجربه‌ی سرگیجه و احساس سردی غیرطبیعی نیز یک هشدار است. این مورد معمولا با جریان خون پایین‌تر از نرمال همراه است. وقتی پدر من برای نخستین بار مشکلات قلبی را تجربه می‌کرد، تمام مدت خیلی زیاد احساس گیجی می‌کرد.

  1. نشانههای آنفولانزامانند

نشانه‌های آنفولانزا شامل درد مفاصل و عضله‌ها، گلودرد، گرفتگی بینی یا تنفس سخت، تنگی نفس، سردردهای شدید، و درد خفیف همه‌ی بدن است. بسیاری از آدم‌ها در این بازه‌ی زمانی ۱ ماهه این علائم را مشاهده می‌کنند.

۶. عوامل سبک زندگی/عادتهای بعد

رژیم غذایی ضعیف و عدم ورزش نمونه‌ی بارز عادت‌های بد امریکایی‌ها است. غذاهای فرآوری شده، شکر و اعتیاد به تلویزیون، و طرز فکر پیاده نشدن از ماشین از جمله موارد سطحی این عادت‌ها است. خبر خوب این است که همه می‌توانند این سبک زندگی ضعیف را تغییر دهند. سعی کنید با دوچرخه‌تان سر کار بروید و غذاهایی بخورید که واقعا برای سلامت قلب‌تان مفید هستند. ورزش‌هایی که برای سلامت قلب مفید هستند، بهترین دوست‌تان خواهندشد.

اگر این نشانه‌ها  یا علايم در زندگی‌تان شایع است، اکیدا توصیه شده‌است در نخستین فرصت به پزشک مراجعه کنید. اجازه ندهید بیمه‌های سلامتی یا هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی شما را از کنترل وضعیت سلامت‌تان بازدارد. حتی اگر به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا نیستید، احتیاط بهتر از افسوس است.

علائم حمله قلبی

علائمی که حمله قلبی شما را گوشزد میکنند

منبع: سایت بازده

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *