بازدید این صفحه: 1009
سرطان گردن رحم

غربالگری سرطان گردن رحم و واکسن آن

غربالگری سرطان گردن رحم و واکسن آن

آلودگی دائمی یا طولانی به ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) عامل خطر اصلی مرتبط با سرطان گردن رحم است. با غربالگری عادی می‌توان مراحل اولیه این سرطان را پیدا کرد. در غربالگری می‌توان سلول‌های غیرطبیعی پیش سرطانی موجود بر روی سطح گردن رحم را هم پیدا کرد و برداشت، پیش از آنکه این سلول‌ها سرطانی شوند.

غربالگری سرطان گردن رحم

پزشکان در غربالگری سرطان گردن رحم از پاپ اسمیر استفاده می‌کنند. پزشک در مطب خود از سلول‌های رحم شخص شرکت‌کننده در غربالگری نمونه‌برداری می‌نماید. برای یافتن سلول‌های پیش سرطانی و سرطانی، سلول‌های نمونه‌برداری شده را در آزمایشگاه معاینه می‌کنند. این تست غربالگری، که باید در سن ۲۱ سالگی آغاز شود، در پیشگیری و پیدا کردن سرطان گردن رحم در مراحل اولیه آن (که بیماری در این مراحل معالجه پذیر است) بسیار مؤثر می‌باشد.

سرطان گردن رحم

سرطان گردن رحم

واکسن سرطان گردن رحم

واکسن گارداسیل برای دختران و زنان ۹ تا ۲۶ ساله توصیه شده است. این واکسن از این زنان در برابر ۴ سویه HPV، یعنی ویروسی که علت اصلی ایجاد سرطان گردن رحم است، محافظت می‌کند. واکسن دومی به نام سرواریکس، که برای استفاده در دختران و زنان ۱۰ تا ۲۵ ساله توصیه شده است، دو سویه یا strain از HPV را هدف می‌گیرد. تمام موارد سرطان گردن رحم ناشی از آلودگی به HPV نیست، و امکان دارد دیگر سویه‌های HPV، که هیچ یک از این دو واکسن از زنان در برابر آنها محافظت نمی‌کنند، باعث ایجاد سرطان گردن رحم بشوند، بنابراین، با وجود استفاده از این واکسن‌ها، انجام دادن منظم پاپ اسمیر در غربالگری سرطان گردن رحم اهمیت دارد.

سرطان گردن رحم

سرطان گردن رحم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *