بازدید این صفحه: 390
تناسب اندام با مصرف چربی های سالم

حفظ تناسب اندام با مصرف چربی های سالم

حفظ تناسب اندام با مصرف چربی های سالم

بدن هر انسانی به چربی غذایی نیاز دارد. چربی سالم باعث افزایش احساس سیری، کمک به سوخت و ساز بدن، محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی، سرعت دادن به روند انتقال مواد مغذی را در بدن و جذب ویتامین محلول در چربی می شود.

لازم به ذکر است که اکثر غذا های دارای چربی، دارای مواد مغذی مهم از ویتامین گرفته تا مواد معدنی و رادیکال های آزاد هستند.

در ادامه برخی از مهم­ترین منابع حاوی چربی­های سالم را به شما معرفی می کنیم:

شکلات تلخ

حاوی بالاترین میزان کره کاکائوی خالص می باشد که روند هضم چربی های اشباع شده به نام اسید استئاریک را کُند می کند، و به دلیل اینکه زمان بیشتری برای پردازش نیاز دارد، باعث کاهش وزن می شود. علاوه بر چربی های سالم، حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنولز می باشد که با رادیکال های آزاد مقابله می کند و روند خون رسانی به مغز را بهبود می بخشد.

آجیل

چربی های اشباع نشده در این خوراکی، ژن هایی را که ذخیره چربی را کاهش می دهند و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشند، فعال می کند.

تناسب اندام با مصرف چربی های سالم

حفظ تناسب اندام با مصرف چربی های سالم

تخم مرغ کامل

زرده تخم مرغ بیشتر حاوی چربی اشباع نشده می باشد و به روند کاهش میزان کلسترول مضر کمک می کند. همچنین وجود ماده ای به نام کولین در آن، مکانیزم سوخت وساز چربی در اطراف کبد را تحریک می کند.

ماست یونانی

این ماده غذایی سرشار از پروتئین،کلسیم و پروبیوتیک می باشد و برای کاهش وزن مفید است. به خصوص ماست پر چرب که نسبت به کم چرب دارای پروتئین و چربی بیشتر و قند کمتر است در نتیجه گرسنگی را برطرف می کند. پروتئین دیرتر شکسته می شود و چربی نیز احساس سیری ایجاد می کند.

روغن زیتون

سر شار از پلی فنولز است که با سرطان مقابله می کند و دارای تک چربی اشباع نشده از جمله اسید اولئیک است که قلب را تقویت می کند .این نوع چربی باعث کاهش وزن می شود.

تناسب اندام با مصرف چربی های سالم

حفظ تناسب اندام با مصرف چربی های سالم

منبع: روزنامه خراسان

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *