بازدید این صفحه: 716
جبران کمبود های دارویی

جبران کمبود های دارویی در دولت یازدهم

جبران کمبود های دارویی در دولت یازدهم

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مراسم معرفی دستاوردهای دارویی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: در زمان شروع به کار دولت یازدهم با بحران دارویی مواجه بودیم، به طوری که ۳۰۰ قلم کمبود دارو وجود داشت، اما امروز این تعداد به کمتر از ۳۰ قلم کاهش یافته و دسترسی مردم در اقصی نقاط کشور به دارو فراهم شده است.

دکتر هاشمی با اعلام این مطلب که در گذشته ۴۰ درصد هزینه های مردم بابت دارو و تجهیزات پزشکی در مراجعه به مراکز درمانی پرداخت می شد، افزود: هم اکنون این سهم به ۵ درصد رسیده که سهم روستاییان از پرداخت هزینه های دارو و تجهیزات پزشکی ۳ درصد و شهرنشینان ۶ درصد است.

وی همچنین با اعلام این موضوع که تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، بیش از ۹۰ درصد مراجعات مردم برای تامین دارو و تجهیزات به خارج از مراکز درمانی بود، ادامه داد: در حال حاضر میزان مراجعات برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از مراکز درمانی به کمتر از ۳ درصد رسیده است.

جبران کمبود های دارویی

جبران کمبود های دارویی در دولت یازدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان این مطلب که دولت یازدهم را متهم می کنند با اجرای طرح تحول سلامت به دنبال افزایش واردات دارو بوده است، توضیح داد: در سال ۹۱، یک‌ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار واردات دارو داشته ایم که در سال ۹۳ این رقم به زیر یک‌میلیارد دلار کاهش یافته است.

دکتر هاشمی همچنین از ۲ برابر شدن سهم صادرات دارو خبر داد و گفت: مشکل امروز صنعت دارویی کشور قدیمی بودن آن است.

وی در ادامه از معاون اول ریاست جمهوری درخواست کرد که صنعت دارویی را کمک کنند تا بتواند نوسازی در این بخش صورت بگیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اگر دولت بتواند یک‌هزار میلیارد تومان به صنعت دارویی کشور کمک کند، ظرف ۵ تا ۱۰ سال آینده بخش عمده ای از بازارهای منطقه را تسخیر خواهیم کرد.

دکتر هاشمی با اعلام این مطلب که از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم تا امروز هر ماه دو قلم دارو روانه بازار دارویی کشور شده است، خاطرنشان کرد: در این دولت بالغ بر ۶۰ قلم دارو تولید و عرضه شده است.

جبران کمبود های دارویی

جبران کمبود های دارویی در دولت یازدهم

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *