بازدید این صفحه: 483
غذای مناسب برای ورزشکاران

چه غذاهایی برای افزایش اثربخشی تمرینات ورزشی بهترند

چه غذاهایی برای افزایش اثربخشی تمرینات ورزشی بهترند

تغذیه در ورزش یکی از مهمترین مسائلی است که شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. کلید به دست آوردن و نگهداری از یک بدن خوش اندام و عملکرد مناسب در تمرینات، ترکیب ورزش منظم و خوردن غذای مناسب در زمان مناسب می­باشد.

طبق گزارش readesrdigest پس مهم است که شما بدانید برای حفظ انرژی، ساخت عضله و بالا بردن سرعت ریکاوری از چه مواد غذایی استفاده کنید.

قهوه

یکی از مزایای مصرف قهوه قبل از فعالیت ورزشی، خاصیت چربی سوزی آن است. مصرف قهوه قبل از ورزش می تواند باعث شود سلول های چربی به عنوان منبع انرژی به جای گلیکوژن استفاده شود. همچنین، مقادیر بالایی از کافئین موجود در قهوه سیاه و سفید سوخت و ساز بدن را بالا خواهد برد که این خود باعث می شود شما در طول روز کالری بیشتری بسوزانید. همچنین، کافئین و دیگر ترکیبات موجود در قهوه به عنوان یک مهار کننده اشتها عمل کرده و باعث می شود شما کمتر سراغ خوراکی بروید.

بلغور جوی دو سر

این ماده غذایی یکی از کربوهیدرات های مفید و پیچیده است و بدن شما به آرامی آن را هضم و به گلوکز تبدیل می کند. فیبر موجود در جوی دو سر یک منبع مفید انرژی بحساب می آید و شما را قادر به انجام ورزش های طولانی تر و قوی تر می کند. مصرف جوی دو سر یک تا سه ساعت قبل از انجام ورزش های استقامتی طولانی مدت، عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهد.

بادام

 آجیل هایی مانند بادام حاوی پروتئین برای ساخت و کمک به حفظ توده عضلانی است. بادام همچنین سرشار از چربی های سالم و اسید آمینه آرژین است که باعث بهبود جریان خون در سراسر بدن و در طول تمرینات ورزشی می شود. علاوه براین، اثبات شده است افرادی که قبل از تمرینات ورزشی بادام مصرف می کنند، بیشتر از سایرین کالری می سوزانند.

غذای مناسب برای ورزشکاران

چه غذاهایی برای افزایش اثربخشی تمرینات ورزشی بهترند

موز

درصورتی که شما برای بیش از یک ساعت ورزش می کنید، برای دریافت انرژی بیشتر باید سراغ خوراکی هایی مانند موز در طول ورزش بروید. موز سرشار از کربوهیدرات و مواد مغذی مانند پتاسیم است که ۹ درصد نیاز روزانه شما به پتاسیم را برطرف می کند. همچنین پتاسیم در طول ورزش مانع گرفتگی عضلانی می شود.

ماست یونانی

 دریافت پروتئین کافی برای رشد سلول ‌ها، ساخت عضلات و ترمیم نسوج بدن حیاتی می باشد. ماست یونانی راهی فوق‌ العاده برای تامین پروتئین کافی بدن است، حتی اگر از مصرف غذاهای سنگین مانند گوشت ‌ها اجتناب می ‌کنید. آن را در وعده صبحانه میل کنید و یک مشت گردو و بلوبری به آن اضافه نمایید.

زغال اخته

 بعد از ورزش، بدن شما برای پر کردن ذخایر انرژی عضلات و ماهیچه ها نیاز به کربوهیدرات و پروتئین دارد. شما می توانید برای جلوگیری از کوفتگی بدن بعد از ورزش ترکیب زغال اخته به همراه ماست یونانی را امتحان کنید.

شیر کاکائو

این ماده یک نیروگاه مواد مغذی و شامل کربوهیدرات ها و پروتئین ها می باشد. بررسی ها حاکی از آن است که مصرف شیر شکلات به بازیابی سریع تر ماهیچه ها کمک می کند و سرعت سوخت چربی ها و ساخت عضله بیشتر را بالا می برد.

غذای مناسب برای ورزشکاران

چه غذاهایی برای افزایش اثربخشی تمرینات ورزشی بهترند

منبع: rd.com به نقل از آوای سلامت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *