بازدید این صفحه: 1350
عوارض بعد از عمل هیسترکتومی

از عوارض عمل هیسترکتومی چه میدانید

از عوارض عمل هیسترکتومی چه میدانید

همیشه تخمدان‌ها برداشته نمی‌شود

در زمان هیسترکتومی گاهی تخمدان‌ها هم برداشته می‌شود. این در صورتی است که مشکلی در تخمدان‌ها وجود مثل وجود کیست تخمدان در فردی که به علت خونریزی شدید هیسترکتومی می‌شود، داشته باشد.

دکتر لاهوتی می گوید: اگر تخمدان‌ها کاملا سالم باشند تا ۶۵ سالگی حفظ می‌شوند؛ چراکه تخمدان‌ها محل تولید هورمون‌های مهم در زنان می باشند که در سلامت عمومی و باروری وی نقش دارند. حتی پس از یائسگی که ترشح هورمون‌های جنسی از تخمدان‌ها متوقف می‌شود ترشح برخی هورمون‌های دیگر از تخمدان ادامه دارد و به همین دلیل سعی در حفظ تخمدان‌ها در زمان عمل حتی در صورت یائسگی فرد می‌شود.

عوارض بعد از عمل هیسترکتومی

از عوارض عمل هیسترکتومی چه میدانید

عوارض عمل هیسترکتومی

درصورتی خانم پس از سن یائسگی باشد، این اقدام عوارض خاصی برای بیمار ندارد؛ ولی اگر قبل از سن یائسگی باشد شانس حاملگی را از بیمار می‌گیرد و درآوردن تخمدان‌ها عوارض یائسگی برای بیمار دارد.

به گفته دکتر سروی بعضی بیماران از نظر میل جنسی دچار مشکل می‌شدند که البته با مشاوره‌های روانپزشکی به بیمار کمک زیادی می‌توان کرد. البته پس از دو ماه مراقبت بیمار به حالت طبیعی زندگی بر می‌گردد و در بررسی های صورت گرفته روی زنانی که جراحی شده‌اند نشان می‌دهد میل جنسی پس از مدتی به حالت طبیعی برمی‌گردد.

این جراج و متخصص زنان و زایمان تاکید می‌کند: البته بیمار باید از عوارض عمل مطلع شود، چون رحم و تخمدان نزدیک اعضای حیاتی مثل حالب و کلیه‌ها هستند و ممکن است این اعضا طی عمل جراحی آسیب ببینند و این که بیمار بداند ممکن است مدتی پس از عمل، درد داشته باشد. علاوه براین، پس از عمل حداقل دو ماه از اعمال جنسی خودداری کند و وسایل سنگین بلند نکند و ورزش‌های سنگین انجام ندهد.

عوارض بعد از عمل هیسترکتومی

از عوارض عمل هیسترکتومی چه میدانید

 

منبع : جام جم آنلاین

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *