بازدید این صفحه: 1107
رشته های DNA

وجود لایه دوم از اطلاعات در رشته های DNA

وجود لایه دوم از اطلاعات در رشته های DNA

پژوهشگران موسسه فیزیک لایدن برای اولین بار مدرک محکمی مبنی بر وجود یک لایه دوم از اطلاعات در رشته های DNA  ارائه دادند.

این پژوهشگران در یک تحقیق جدید نشان می دهند دو لایه کد در رشته های DNA  وجود دارد.
اولین لایه تصمیمات آناتومیک را دستور می دهد؛ تصمیاتی که ساختار ما را تشکیل می دهد و اینکه چه پروتیینی و به چه کیفیتی تولید شود. دومین لایه که طبق تحقیقات اخیر پژوهشگران موسسه فیزیک لایدن تایید شد، بر مکانیک DNA  حکومت می کند.

به گزارش یونایتدپرس، به ­طور کلی برای هر جنبه از وجود فیزیکی انسان یک کد وجود دارد برای مثال یک کد برای چشمان آبی و یک کد برای موهای قرمز و مجعد.

همچنین سلول های مختلف نیز به روش­های مختلفی DNA  خود را در داخل هسته سلول تا می­کنند که این الگوهای تا شدن بر دستوری که توالی DNA  خوانده می­شود، تاثیر می­گذارند.

رشته های DNA

وجود لایه دوم از اطلاعات در رشته های DNA

اکنون دانشمندان براین باورند که DNA  برای دستوراتی در زمینه نحوه تا شدن در سلول نیز دارای یک لایه دوم از کد می­باشد.

این پژوهشگران با کدهای کامپیوتری خود، تا شدن رشته های DNA  را با سرنخ های مکانیکی تصادفی، شبیه سازی کردند. آنها دریافتند این سرنخ ها نحوه تا شدن DNA  مولکول را در به اصطلاح نوکلئوزوم تعیین می­کند.

آنها رابطه­ای را میان مکانی­ ها و ساختار واقعی تا شدن در ژنوم دو ارگانیسم، برای نمونه مخمر نانوایی و سلول مخمر پیدا کردند.

این اطلاعات جدید که در مجله PLOS ONE به چاپ رسیده است حاکی از آن است که جهش­های ژنتیکی می­تواند به دو صورت بر DNA تاثیر بگذارد.

نوکلئوزوم یا دئوکسی‌ ریبونوکلئیک‌اسید، نوعی اسید نوکلئیک دارای دستورالعمل‌­های ژنتیکی می­باشد که برای کارکرد و توسعه بیولوژیکی موجودات زنده و ویروس مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقش اصلی مولکول DNA ذخیره‌سازی طولانی مدت اطلاعات ژنتیکی است.

رشته های DNA

وجود لایه دوم از اطلاعات در رشته های DNA

منبع: ایرنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *