بازدید این صفحه: 662
راههای طبیعی مراقبت از پوست

نحوه مراقبت از پوست در شرایط آلودگی

نحوه مراقبت از پوست در شرایط آلودگی

آلودگی یکی از منابع آسیب‌رسان به پوست است که می‌تواند توانایی طبیعی پوست را در حفظ ویژگی الاستیکی‌اش کاهش دهد و تولید کلاژن را هم مختل کند. به همین دلیل، پوست رفته‌رفته لطافت، قدرت کشسانی و استحکام خود را از دست می‌دهد.

 وجود این آلودگی‌ها رطوبت پوست را کاهش می‌دهد و ضمن ایجاد چروک،‌ خشکی و حتی آکنه می‌تواند یک‌سری آلرژی‌های پوستی و حتی اگزما را هم به دنبال داشته باشد.

مراقبت از پوست در شرایط آلودگی هوا

برای حفظ پوست از آثار نامطلوب آلودگی هوا توصیه می‌کنیم به موارد زیر دقت کنید.

– آنتی‌اکسیدان‌ها

این ترکیبات که برای دریافت‌شان باید تغذیه مناسبی داشت، روند اکسیدشدن‌های آسیب‌رسان را در بدن کند می‌کنند. علاوه براین، فعالیت رادیکال‌های آزاد را مختل می‌کنند. داشتن رژیم غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها روشی مناسب برای بهبود شرایط پوست در مقابل آلودگی هواست. میوه‌ها و سبزیجات تازه بهترین منابع آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و بهترین‌هایشان هم گوجه‌فرنگی، هویج، کدوحلوایی، سیب‌زمینی شیرین، فلفل دلمه‌ای و سبزیجات برگ‌دار هستند.

– آب

هیدراته ماندن بدن کمک می‌کند تا سموم به خوبی دفع شوند و پوست سالم بماند.

راههای طبیعی مراقبت از پوست

نحوه مراقبت از پوست در شرایط آلودگی

– محصولات بهداشتی

باید از محصولات مراقبتی مناسبی برای پوست استفاده کنید که حاوی عناصر محافظتی همچون ویتامین‌‌های A، C و E باشند.

– نظافت

بهتر است با شوینده مناسب و آب گرم صورت و دستان خود را طی روز بعد از مواجهه طولانی‌مدت با آلودگی در بیرون از خانه شست‌وشو دهید تا لایه‌های آلودگی را از پوست پاک کنید و مانع بسته شدن منافذ پوستی شوید.

– ضدآفتاب

کاهش ضخامت لایه اوزون، شدت یووی را در سطح زمین افزایش می‌دهد و باعث بالا رفتن خطر آفتاب‌سوختگی و احتمال ابتلا به ملانوما شده است. این مسئله در هر دو فصل گرم و سرد هم وجود دارد. به همین دلیل، استفاده از ضدآفتاب مناسب راهی برای جلوگیری از فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن است که می‌تواند قدرت تخریبی آلودگی‌های محیطی را هم کاهش دهد.

راههای طبیعی مراقبت از پوست

نحوه مراقبت از پوست در شرایط آلودگی

منبع: روزنامه سایه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *