بازدید این صفحه: 1056
غذاهای مضر در دوران قاعدگی

چه غذاهایی را نباید در طول قاعدگی خورد

چه غذاهایی را نباید در طول قاعدگی خورد

با وجود آنکه هیچ درمان خاصی برای دردهای قبل از قاعدگی (PMS) وجود ندارد، ولی درصورتی که خانم ها در مدتی که پریود هستند از مصرف برخی غذاها خودداری کنند، این مدت را راحت تر سپری می کنند و احساس بهتری خواهند داشت.

  1. غذاهای فرآوری شده

این غذاها گزینه ای آسان و سریع بحساب می آیند، اما در حقیقت منجر به این می شوند که خانم ها در زمان قاعدگی احساس بدتری پیدا کنند. به عنوان مثال، غذاهای کنسروی و چیپس حاوی مقادیر زیادی سدیم می باشند و سدیم باعث نفخ و پف کردن می شود. بجای این غذاها باید سعی شود غذاهای سالم و بی نمک مصرف شود.

  1. گوشت های چربی دار

گوشت حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است که باعث التهاب و درد می شود. همچنین در صورتی که جزو آن دسته از خانم هایی هستید که در هر عادت ماهانه کرامپ های شدیدی را تجربه می کنید، این چربی ها درد شما را بیشتر می کنند. اگر نمی توانید یک روز را بدون خوردن گوشت سر کنید، در عوض گوشت سفید یا ماهی مصرف کنید.

  1. خوراکی های حاضری

این خوراکی ها مقادیر زیادی چربی های ترانس دارند که سطح استروژن بدن را بالا می برند. به همین دلیل با مصرف آنها در زمانی که پریود هستید، در رحم خود احساس درد خواهید کرد. توصیه می کنیم که بجای این خوراکی ها نان بخورید که سرشار از فیبر است. 

غذاهای مضر در دوران قاعدگی

چه غذاهایی را نباید در طول قاعدگی خورد

  1. خوراکی های شیرین

خوراکی های شیرین تنها برای مدت زمان کوتاهی حال شما را بهتر می کنند. در مدت قاعدگی خوراکی های شیرین فقط کرامپ ها را تشدید می کنند و حتی باعث می شوند احساس درماندگی کنید. در صورتی که دلتان چیزهای شیرین می خواهد، میوه های شیرین مانند هلو، طالبی یا انبه بخورید.

  1. بستنی، پنیر و خامه

باید بدانید که محصولات لبنی چربی دارند و اثر بعضی از آنها مانند گوشت های چرب است. خانم ها در دوره قاعدگی باید از خوردن بستنی، خامه و پنیر اجتناب کنند. علاوه براین، خوراکی هایی که خامه یا پنیر دارند نیز نپزند و مصرف نکنند. 

  1. کافئین

کافئین موجب تشدید کرامپ ها و درد می شود و پریود را نامنظم می کند. همچنین موجب می شود که دچار دمدمی مزاجی و کم خوابی شوید. توصیه می کنیم که در مدت عادت ماهانه قهوه ننوشید. در عوض چای و دمنوش مصرف کنید که کافئین کمتری دارند. علاوه براین، در این مدت نباید نوشیدنی های انرژی زا بنوشید.

غذاهای مضر در دوران قاعدگی

چه غذاهایی را نباید در طول قاعدگی خورد

منبع : bartarinha.ir

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *