بازدید این صفحه: 606
چرا کودکان زیاد سرما میخورند

چرا کودکان زیاد سرما میخورند

چرا کودکان زیاد سرما میخورند

 

 

 

 

یکی از دلایلی سرما خوردگی بیش از حد کودکان سیستم امنی ضعیف آنهاست که آنها را در برابر سرما خوردگی ضعیف و آسیب پذیر می سازد. به علاوه اینکه بیش از ۲۰۰ ئیروس مختلف باعث سرما خورئگی میشوند وسیستم ایمنی بدن کودک شما باید با تمام آنها مقابله کند.

همین طورکه کودک شما رشد میکند برای اینکه به کشف محیط اطراف خود بپردازد، همه جیز را لمس میکند. با برلین تعجبی ندارد که ویروس سرما خورگی را از طریق دست ها وسپس دهان یا بینی وچشم خود وارد بدنش کند. کودک شما ممکن است در ماه های پائیز و زمستان بیشتر به سرما خوردگی مبتلا شود. زیرا هوای سرد بیرون و هوای پرم داخل خانه باعث خشک شدن غشای داخل بینی او شده و آنجا را تبدیل به  مکان مناسبی برای ویروس ها میکند.

چگونه سرما خوردگی کودک را از سایر بیماری ها مانند آنفولانزا و آلرژی ها تشخیص دهیم؟

تشخیص مقداری دشوار است. اگر کودک شما سرما خورده باشد ممکن است آبریزش بینی داشته باشد ومخاط بینی او ممکن است طی روز های بعد زرد رنگ یا سبز شود. همچنین ممکن است سرفه و تب پائین نیز داشته باشد. اگر کودک تب دارد زمانیکه تب او پائین می آید اور ا زیر نظر بگیرید. اگر با وجود تب پائین هم پنان بی حال به نظر میرسد و مثل قبل غذا نمی خورد ممکن است بیماری او جدی تر از یک سرما خوردگی باشد.

آنفولانزا یکباره خود را نشان میدهد وبا علائمی مانند اسهال و استفراغ همراه است. در صورتیکه اگر قبل از تب علائمی مانند سرفه و گرفتگی صدا ظاهر شوند تشخیص احتمالا سرما خوردگی می باشد.

خارش پوست، آبریزش چشم وبینی و عطسه های پی در پی علائم بارز آلرژی هستند.  همچنین مخاط بینی کودک شفاف بوده و تغییر رنک نمیدهد. در آلرژی کودک تب نمیکند.

درمان هایی برای آسان کردن روند بهبودی سرما خوردگی کودک

هیچ دارویی روند نابودی ویروس را تسریع نمی بخشد. اما می توانید با استراحت و مایعات کافی از عفونت ها و بد تر شدن کودک جلوگیری کند. برای کودکان زیر ۴ ماه شیر مادر تاثیر بسیاری در تسریع بیماری دارد. در ۴ ماهگی کودک میتواند مقدار کم آب و در ۶ ماهگی آب میوه بخورد. چون کودک تا سن ۴ سالکی قادر به فین کردن و تخلیه مخاط بینی خود به تنهایی نمیباشد، در ادامه راه هایی برای کمک به رفع گرفتگی راه بینی مطرح میکنیم.

چرا کودکان زیاد سرما میخورند

چرا کودکان زیاد سرما میخورند

از آب نمکدار و بادکش استفاده کنید

پشت سر کودک را نگه داشته و آب نمکی را درون سوراخ بینی بریزید تا مخاط بینی روان شود. سپس چند دقیقه بعد به وسیله بادکش و سرنگ مخصوص مایع و مخاط را بیرون بکشید. اگرکودکتان  در هنگام غدا خوردن با بینی پر مشکل دارد این کار را ۱۵ دقیقه قبل از زمان غذا خوردن اوانجام دهید.

اطراف سوراخ بینی کودک را وازین بمالید

برای کاهش خشکی و آسیب پذیری پوست اطراف بینی آنرا با وازلین چرب کنید. از اسپری بینی مگر در صورت تجویز پزشک استفاده نکنید. زیرا کارایی آن موقت بوده و ممکن است به مرور زمان به تنفس کودک لطمه میزند.

هوا را مرطوب نگه دارید

از بخور یا مرطوب کننده های هوا در اتاق کودک یا جایی که او را می خوابانید استفاده کنید. می توانید کودک را با خود به حمام برده و آب گرم را باز کنید تا حمام بخار کند و ۱۵ دقیقه در بخار بمانید. حمام آب گرم نیز می تواند کمک بسیاری به روند بهبود کند.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *