بازدید این صفحه: 484
پیشگیری از سرماخوردگی

پیشگیری از بیماری های ویروسی در فصول سرما

پیشگیری از بیماری های ویروسی در فصول سرما

علاوه بر انجام ورزش منظم هر روزه، تزریق واکسن آنفوآنزا، پوشیدن لباس گرم ،تنظیم دمای خانه و اجتناب از مواجهه با افراد بیمار، می توانید با خوردن این مواد غذایی مانع از ابتلای خود به بیماری های ویروسی رایج در فصول سرد سال شوید

سیر خام

از جمله بهترین خوراکی هایی که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند، سیر خام است، خوردن و جویدن این خوراکی پرفایده که مانند آنتی بیوتیک التهاب ها و ویروس ها را در بدن نابود می کند هر روز بعد از وعده های غذایی سفارش می شود
اما اگر نمی توانید با مزه سیر خام کنار بیایید می توانید آن را خرد کرده به همراه سبزی هایی مانند جعفری در مقدار کمی روغن تفت داده و آنگاه آن را مصرف کنید.

سوپ مرغ

سوپ مرغ خوراکی بسیار مقوی بویژه برای جلوگیری ازابتلا به بیماری و بهبود سریع آن است، در این سوپ انواع مواد ضروری برای حفظ سلامت بدن از جمله پروتئین و کلسیم وجود دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، بویژه هنگامی که احساس ضعف می کنید و احتمال ابتلا به سرما خوردگی در شما زیاد است حتماً این سوپ را در رژیم غذایی روزانه خود قرار داده تا از بیمار شدن جلوگیری شود

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین هم یکی دیگر از خوراکی های پرخاصیت و مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است ، در این غده خوراکی و بتاکاروتن وجود دارد که برای خارج کردن مواد سمی از دستگاه گوارش و حفظ سلامت بدن بسیار پر فایده است .

دانه بادام شیرین

بادام یکی از مفیدترین دانه های آجیل با خواص درمانی منحصربفرد در فصل پاییز و زمستان است ومی تواند با عفونت هایی که بدن را تهدید می کند مقابله و آنها را از بین ببرد .
خوردن حدود ۷ الی ۱۰ عدد بادام درختی درروز علاوه بر تقویت سیستم ایمنی می تواند سبب سیری و جلوگیری از خوردن مواد غذایی مازاد و ایجاد چاقی در افراد شود .

ماست

ماست نیز دربین محصولات لبنی پرچمدار جلوگیری با بیماری های فصلی است، ماست علاوه بر تامین کلسیم و خیلی از مواد مغذی مورد نیاز بدن، به علت دارا بودن باکتری های پرفایده برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

گل کلم

گل کلم به دلیل دارا بودن انواع آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن می تواند ازابتلا به سرماخوردگی یا آنفوآنزای فصلی جلوگیری کند. استفاده از گل کلم به صورت خام یا پخته و بخارپز همراه با غذا یا سوپ در رژیم غذایی هفتگی سفارش می شود .
سولفور موجود در کلم می تواند مواد سمی را دربدن از بین برده و سلامت بدن را حفظ کند .

آب و عسل

آب و عسل نیز دو ماده ضروری دیگر برای گذراندن زمستانی بدون بیماری و سرماخوردگی است، مصرف آب به میزان کافی می تواند سموم رااز بدن دفع کرده به حفظ تعادل بدن کمک کند، عسل نیز که از گذشته خواص درمانی زیادی برای مقابله با بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی است و خوردن آن هر روز سفارش می شود .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *