بازدید این صفحه: 727
درمان جوش صورت

درمان خانگی آکنه با مواد طبیعی

درمان خانگی آکنه با مواد طبیعی

 

 

  • چای سبز

چای سبز دارای خاصیت ضد میکروبی و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند به مقابله با آکنه کمک کند . برای رسیدن به نتیجه از یک فنجان چای سبز سرد به عنوان یک محلول شست و شو دهنده ی صورت استفاده کنید و یا چای سبز کیسه ای را بر مناطق آسیب دیده بگذارید.

  • عسل

خواص آنتی بیوتیکی عسل می تواند به بهبود آکنه کمک کند. یک قاشق چای خوری عسل را بر مناطق آسیب دیده بگذارید و با مخلوط کردن ۲٫۱ فنجان عسل و یک فنجان بلغور ساده یک ماسک بسازید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را قرار دهید.

  • آسپرین

سالیسیلیک اسید در آسپرین به درمان آکنه می رود و آسپرین می تواند جوش ها را خشک کند و التهاب را کاهش دهد. برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب حالت خمیری آسپرین را در کمی آب بخیسانید یا ۴قرص را در ۲ قاشق غذاخوری آب حل کنید.

درمان جوش صورت

درمان خانگی آکنه با مواد طبیعی

  • غذاهای اسیدی

غذاهای اسیدی مثل آب مرکبات یا سرکه می توانند منافذ پوستی رابشویند. برای مقابله با آکنه یک پنبه ی توپی شکل را تر کنید.آرام آرام به مناطق آسیب دیده با پنبه ضربه ی طولانی مدت بزنید.

  • نعناع

نعنا می تواند به بسته شدن منافز پوستی کمک کند. برای کمک به پاک کردن آکنه قبل از آن  که شروع شود ۲ قاشق غذا خوری نعناع را با دو قاشق غذا خوری ماست ساده و بلغور مخلوط کنید( از مخلوط کن برای ساییدن بلغور به پودر استفاده کنید ) . اجازه دهید معجون به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند سپس آن را با آب آبکشی کنید.

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم/ آرزو گمرک چیان

منبع : www.rd.com

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *