بازدید این صفحه: 646
درمان کمر درد

کمر درد و درمان هایی برای تسکین درد

کمر درد و درمان هایی برای تسکین درد

 

 

 

درد در ناحیه پایین کمر، مشکلی رایج است که ۸۰ در صد افراد از آن رنج می برند. خوب است  بدانید که کمر درد یک نشانه است. رایج ترین دلیل کمر درد شامل مشکلات عصبی و عضله ای، مشکلات مربوط به دیسک و آرتروز هستند. هرچند که درد در اندام های دیگر نیر ممکن است در ناحیه کمر حس شود. این درد ها ممکن است ناشی از درد آپاندیس، بیماری های کلیوی، عفونت های لگنی و اختلال تخمدان ها باشد.

در بشتر اوقات این کمر دردها جدی نبوده و طی شش هفته از بین می روند.  اما در شرایطی این کمر درد ها نیاز به درمان های جدی تر دارند. شرایطی مانند : احساس درد در پا، افزایش درد در صورت بغل کردن زانو در سینه، طولانی شدن درد بیشتر از سه ماه، وخیم تر شدن درد حتی در حالت استراحت و یا بیدرا شدن از خواب در نیمه شب، همراه بودن این درد با دردها ی ناحیه شکم.

درمان های  معمول کمر درد

مهم ترین جنبه کمر درد تاثیری است که بر توانایی و عملکرد شما در زندگی روز مره دارد. بنا براین علاوه بر تلاش برای کاهش درد باید به فکر بهبود عملکرد روزانه نیز بود. درمان های معمول مختلفی مانند درمان های دارویی، حرکات ورزشی و یا را ه های جدی تر درمان مانند جراحی وجود دارند.  

درمان های دارویی

 تجویز دارو برای کمر درد بستگی به نوع درد دارد. بسته به اینکه درد ناشی از استخوان ها یا ماهیچه ها و یا اعصاب باشد دارو های مختلفی تجویزمی شود.

کمپرس سرد و گرم

کمپرس سرد و گرم درد و گرفتگی عضلات را در روز های اولیه بروز درد کاهش می دهد. کمپرس سرد و یا کیسه یخ تورم کمر را کاهش می دهد. سرما همچنین تحریک های ناگهانی عصبی نیز راکم کرده و باعث کاهش درد می شود. برخی مطالعات نشان می دهند گرما نیز در کاهش درد کمر موثر می باشد.

تحرکات الکتریکی

محرکات الکتریکی عصبی از طریق اتصال نوار های باریک الکترودی بر روی پوست درد های عصبی را کاهش می دهند.

تزریق

برخی دارو های موثر در کاهش درد های عصبی می توانند به صورت تزریق در محل درد موثر واقع شوند و درد را التیام بخشند.

 

درمان کمر درد

کمر درد و درمان هایی برای تسکین درد

 تغییر در سبک زندگی برای کاهش کمر درد

ورزش و درمان های فیزیکی

فعالیت های فیزیکی نقش مهمی در کاهش و از بین بردن درد کمر دارند. برنامه ورزشی می تواند  هر یک  از حرکات خم کردن ، حرکات کششی، تمرینات مقاومتی، بدنسازی قدرتی و ایروبیک و یا ترکیبی از این حرکات باشد. بسته به میزان درد و نوع آن انتخاب هر یک از این برنامه های ورزشی در افراد متفاوت است.

رژیم غذایی و وزن

چاقی یکی از دلایل رایج کمر درد است. کاهش وزن ، حتی تا ۱۰ درصد، می تواند کمر درد را تا حد بسیاری کاهش دهد. شکم بزرگ و وزن ناشی از آن بر روی استخوان لگن فشار آورده ، بدن را به سمت جلو می دهد و فشار را بر روی ماهیچه های پشت کمر افزایش می دهد. گرچه شاید چاقی دلیل اصلی کمر درد نباشد، اما در شدت آن تاثیر گذار است. رعایت رژیم غذایی سالم می تواند به رسیدن به وزن ایده آل کمک کند.

 

کانال مریض خونه

کانال مریض خونه

مترجم / شیوا نور آذر

منبع : www.takingcharge.csh.umn.edu

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *