بازدید این صفحه: 964
علت ابتلا به آرتروز

بیماری های رایج مربوط به پا پارت اول

بیماری های رایج مربوط به پا پارت اول

 

 

 

عفونت قارچی ناخن

قارچ های کوچک می توانند از طریق ترک یا شکستگی وارد ناخن شده و منجر به عفونت شوند که معمولا با ضخیم شدن ، بی رنگ شدن و خشک شدن ناخن همراه است. قارچ ها در گرما و رطوبت  رشد می کنند و قابل انتقال به کسانی هستند که زیاد شنا می کنند و یا پا های آنها زیاد عرق می کند. این عفونت ها خود به خود از بین نمی روند و درمان آنها هم آسان نیست. برای نوع خفیف این بیماری برخی پماد ها کمک کننده هستند. قرص های ضد قارچ و جراحی برداشتن ناخن معمولا بهترین گزینه برای از بین بردن عفونت های جدی است.  

بونیون

بونیون به تورم دردناک نخستین مفصل شصت پا اطلاق می شود. طی این عارضه استخوان پا از کنار پا بیرون زده که در صورت فشار و یا آتروز دردناک می باشد. همچنین می تواند منجر به پیدایش میخچه نیز بشود. مسکن ها ، پد های بالشتکی  مخصوص بونیون، کفش های مخصوص ودر آخر جراحی درمان هایی هستند که برای این عارضه به کار می روند. برای کاهش درد و عوارض این بیماری در خانه از دمپایی های رو فرشی استفاده کنید و از پوشیدن کفش های پاشنه بلند نیز بپرهیزید.

علت ابتلا به آرتروز

علت ابتلا به آرتروز

میخچه و پینه 

اصطکاک و فشار باعث بروز  پوست سفت و ضمخت و مرده میشود. میخچه ها معمولا مخروطی شکل به نظر می رسند که از سر مخروط داخل پوست است. معمولا بر اثر فشار ناشی از کفش های نا مناسب و یا انحراف استخوان ها به وجود می آیند. پینه معمولا بیشتر پخش می شود و ممکن است در هر جا از پوست ظاهر شود. پد های مخصوص برای از بین بردن میخچه ها وجود دارد. برای درمان پینه نیز در بیشتر موارد از جراحی استفاده می شود. 

نقرص

نقرص شکلی از آرتروز است که باعث بروز درد، قرمزی، تورم و سفتی استخوان می شود. این بیماری معمولا بر مفصل شصت پا تاثیر می گذارد اما ممکن است در نقاط دیگری از پا نیز مانند مچ پا و زانو ها بروز یابد. نقرص به دلیل بالا بودن میزان اسید اوره خون بروز پیدا می کند. این بیماری ممکن است روز ها و هفته ها ادامه یابد. درمان های رایج این بیماری دارو هایی است که تورم را از بین می برد. همچنین می توانید با مشورت پزشک با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی اسید اوره خون خود را پایین آورید.

مترجم / شیوا نوری آذر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *