بازدید این صفحه: 695
خواص درمانی تخم مرغ

نیاز زنان به تخم مرغ در دوران بارداری

نیاز زنان به تخم مرغ در دوران بارداری

 

 

تصور بر این است که تخم‌مرغ به دلیل داشتن کلسترول بالا و احتمال ابتلا به باکتری سالمونلا غذای مناسبی برای زنان باردار نیست، مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف آن در دوران حاملگی می‌تواند تامین کننده بسیاری از مواد مغذی بدن باشد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مواد مغذی موجود در تخم‌مرغ برای سلامتی به ویژه سلامتی مادران باردار بسیار مفید است .

مقامات سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا معتقدند ماده «کولین» از جمله مواد مغذی مفید تخم مرغ به شمار می‌رود که به دلیل اهمیت در رشد سیستم عصبی مرکزی جنین داخل رحم، برای زنان باردار بسیار ضروری است.

خواص درمانی تخم مرغ

نیاز زنان به تخم مرغ در دوران بارداری

محققان گفته‌اند یافته‌هایشان نشان می‌دهد که مصرف بالای «کولین» در سه ماهه دوم بارداری با افزایش مهارت‌های حافظه بصری طبقه‌بندی می‌شود و عملکردهای مشابهی با این گروه ویتامین‌ها دارد .

نتایج دانشمندان در سال ۱۹۹۸گویای آن است که مصرف روزانه ۴۲۵ میلی‌گرم «کولین» برای زنان باردار لازم است اما به علت انتشار خبرهایی مبنی بر این که احتمال ابتلا به باکتری سالمونلا با مصرف تخم‌مرغ افزایش یافته و کلسترول بالای تخم‌مرغ باعث افزایش چربی خون می شود، بسیاری از افراد مصرف این ماده مغذی را به حداقل رساندند یا از رژیم غذایی خود حذف کردند.تخم مرغ که یک ماده پرتئینی است می تواند در وعده صبحانه نیاز روزانه بدن را تامین کند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *