بازدید این صفحه: 828
خواص آب هویج برای چشم

آیا آب هویج میتواند موجب تقویت بینایی شود

آیا آب هویج میتواند موجب تقویت بینایی شود

اکثر والدین هنگامی که مطلع می‌شوند کودکشان دچار ضعف بینایی است و به تجویز اپتومتریست باید عینک بزند، می‌پرسند آب هویج به او بدهم بخورد؟
آب هویج اثری روی نمره عینک بچه‌ها ندارد. نمره عینک کودکان، به علت نارسایی فیزیکی چشم است یعنی وقتی طول کره چشم کوتاه‌تر از توان انکساری آن باشد، کودک مبتلا به دور بینی و زمانی که طول کره چشم بلندتر از توان انکساری آن است، دچار نزدیک‌بینی خواهد شد. آستیگماتیسم هم زمانی اتفاق می‌افتد که توان انکساری چشم کودک در محور‌های مختلف متفاوت است. به همین دلیل، آب هویج هیچ تأثیری روی این ویژگی‌های فیزیکی چشم ندارد

عیوب انکساری چشم توسط اپتومتریست مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورتی که نیاز به تجویز عینک باشد، عینک مناسب برای کودک تجویز می‌شود. گاهی علل ضعف بینایی حتی عیب انکساری نیست یعنی با تجویز عینک دید کودک درست نمی‌شود و امکان دارد نارسایی مربوط به سیستم انتقال نور به شبکیه چشم یا مربوط به بخش عصبی شبکیه و عصب بینایی باشد که در موارد شدید، کودک برای رسیدگی لازم به جراح چشم پزشک ارجاع می‌شود .

خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج هر چند وقت یکبار مانند استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه برای سلامت لازم است و می‌تواند به تأمین ویتامین لازم کمک کند ولی افراط در نوشیدن آب هویج نه تنها به بینایی شما کمکی نمی‌کند بلکه گاهی به علت این که این ویتامین محلول در آب و چربی است،‌ مقدار اضافی آن از راه ادرار دفع نشده، سبب تجمع در بدن می‌شود که خود این موضوع برای فرد زیان آور است. گاهی افراط زیاد از حد والدین برای اجبار کودکان به نوشیدن آب هویج سبب می‌شود تا رنگ پوست کودک متمایل به رنگ نارنجی هویج شود که نشان‌دهنده جمع شدن بتاکاروتن هویج در بدن است، چراکه مسئول رنگ نارنجی هویج همان بتاکاروتن آ پیش‌ساز ویتامین A است. در این شرایط، حتی هنگامی که پلک پایین کودک به طرف پایین کشیده می‌شود، تجمع رنگ نارنجی در پلک مشاهده می شود.

قابل ذکر است، عیوب انکساری مربوط به فیزیک چشم است و در صورتی که رفع نشود، می‌تواند سبب تاری دید، تنبلی چشم و دیگر عوارض در سیستم بینایی کودکان و بزرگسالان گردد. این عارضه، بنا به آمار جهانی در رأس عوامل منجر به آسیب‌های بینایی قرار می‌گیرد. بنابر این باید به آن توجه داشت و اختلالات آن را جدی گرفت .

در اکثر موارد با تجویز دقیق عینک مناسب برای کودک تقریبا همه مشکلات مربوط به آسیب‌های مرتبط با عیوب انکساری چشم را می‌توان کنترل و جلوگیری کرد. به یاد داشته باشیم، اگر با خوردن آب هویج می‌شد بینایی را اصلاح کرد و عینک نزد، خیلی از مردم جهان ازجمله شاغلان جامعه پزشکی از این راه استفاده می‌کردند و عینک‌هایشان را کنار می‌گذاشتند .

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *