بازدید این صفحه: 1116
لكنت زبان

امروز ۲۲ اكتبر روز جهانی توجه به لكنت زبان است

امروز ۲۲ اكتبر روز جهانی توجه به لكنت زبان است

همانطور که میدانید به اختلال در روانی گفتار و الگوی زمانی طبیعی آن که سخن گفتن را دشوار می‌سازد لکنت زبان گفته می‌شود.لکنت زبان علل و عوامل بسیاری دارد و افرادی که دچار چنین اختلالی هستند نیازمند توجه و صبوری هرچه بیشتر دیگر افراد جامعه هستند.  به همین سبب روز جهانی توجه به لکنت زبان  در تاریخ ثبت شده تا با یادآوری چنین افرادی شرایط لازم برای زندگی هرچه بهترشان را فراهم کنیم.

در ایران انجمنی برای افراد مبتلا به لکنت زبان تاسیس شده است که در ابتدا فعالیت خود را به صورت اینترنتی آغاز کرد و سپس با توجه به استقبال مردم به فعالیت های گروهی و حضوری نیز پرداخته شد.

معرفی انجمن لکنت ایران

انجمن لکنت ایران از سال ۱۳۸۵ ابتدا فقط بصورت اینترنتی و پس از مدتی با تشکیل جلسات حمایتی – گروهی لکنت، فعالیت خود را آغاز نموده است. در حال حاضر در مجموعه مشارکت های مردمی شهر داری تهران ثبت شده و از امکانات شهرداری های کشور بهره می گیرد.

فعالیت اینترنتی انجمن در سایت www.loknat .org و تالارگفتگوی انجمن لکنت ایران در www.loknat .org/forum متمرکز می­باشد و کلیه اعضا می توانند ضمن مطالعه مطالب قبلی، اعلام نظر نموده و با نوشتن افکار، تجربیات و ذهنیات خود، دیگر اعضا را در مسیر بهبود خویش همراه سازند. نظرات اعضا حاکی از تاثیر بسیار مثبت بهره گیری از تجربیات سایرین، در اصلاح نگرش نسبت به لکنت و نحوه برخورد با آن بوده است و جمع بندی نظرات اعضا بدون شک، مخاطب را قانع خواهد ساخت که مراجعه به گفتار درمانی تنها مسیر اصلی و مطمئن بهبود لکنت می باشد.

جلسات گروهی تهران هر هفته جمعه ها از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در پارک ساعی برگزار می شود .

گزارش جلسات برگزارشده پارک ساعی در بخش تالار گفتگوی سایت انجمن قابل دسترسی است.

در کنار برنامه ­های رسمی و تمرینی ، برنامه­های درمانی – تفریحی متعددی نیز در انجمن برگزار شده است؛ اجرای چندین برنامه صبحانه دسته جمعی و کوه نوردی، طی سالهای گذشته نمونه­ هایی است که ضمن پیگیری اهداف درمان، به ایجاد فضای صمیمی در بین اعضا کمک نموده و موجب شده است اعضا بصورت یک خانواده دلسوز، دست در دست یکدیگر برای بهبود خود و دیگران تلاش کنند .

جلسات کنفرانس روش که هر هفته در فرهنگسرای سرو پارک ساعی تشکیل می شود ، محلی است که افراد داوطب ، در مقابل جمع دوستانشان به ارائه کنفرانس می پردازند.

فرصت حدود ۳۰ دقیقه ای که به هر فرد ارائه می شود ، امکان مناسبی برای تمرین روشهای گفتاری در موقعیت ای نسبتا مشکل یعنی ارائه کنفرانس در جمع می باشد. تا کنون ده ها تن از اعضا ، با حضور در این جلسات ، به اعتماد لازم جهت ارائه کلاسی دروس دانشگاهی رسیده اند و تجربه مثبت خود را برای دوستان شان در گزارش های جلسات کنفرانس روش نقل کرده اند .

همایش ها و گردهمایی های انجمن

در سه سال گذشته تقریبا هر فصل یک گردهمایی از طرف انجمن برگزار شده و در آن اعضا، ضمن آنکه فرصت دارند تجربه تمرین گفتاری در یک همایش رسمی را داشته باشند ، از سخنرانی های متخصصین نیز بهره برده و با روشهای درمانی لکنت آشنا می شوند .

از طرف دیگر این همایش ها فضایی است که استعداد های اعضا ، در قالب گروه های تاتر و موسیقی و شعر و ادبیات ، فرصت بروز یابد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *