بازدید این صفحه: 458
لکنت زبان

چگونگه لکنت زبان درمان می شود

چگونگه لکنت زبان درمان می شود

 

 

متخصصان بر این باورند که شروع لکنت می‌تواند بین ۱۸ ماهگی تا ۱۱ یا ۱۲ سالگی باشد، اما با این حال بیشترین احتمال ایجاد آن در سنین بین ۲ تا ۵ سال است. این حالت همچنین امکان دارد چند روز یا چند ماه زیاد شود و بعد برای مدتی ناپدید و باز دوباره برگردد.
در مورد آمارهای لکنت زبان در میان مردم میزان‌ گوناگونی ارائه شده اما گفته می‌شود ۱۵ درصد از مردم جهان در دوره‌هایی از زندگیشان هر چند به مدت کوتاه لکنت داشته‌اند. همچنین یک درصد کودکان مدرسه‌ای در سراسر دنیا لکنت دارند اما گسترش آن پس از بلوغ به زیر یک درصد می‌رسد.
اکثرا در سنین پس از ۳ سالگی گسترش لکنت در پسران در قیاس با دختران بیشتراست، همچنین لکنت در همه جای دنیا و در میان همه فرهنگ‌ها و نژادها وجود دارد و شواهد تاریخی نشان می‌دهد این مشکل از ۴۰ قرن پیش هم وجود داشته است.
درمان لکنت در تمام سنین به زمان، پیگیری و همکاری شخص لکنتی یا خانواده وی بستگی دارد، اما به طور قطع پیش‌آگهی در سنین پایین بهتر است، لذا اگر کودکانتان نشانه هایی از لکنت نشان می‌دهند اگر چه دائمی باشد و اختلالی در روابط اجتماعی وی ایجاد نکرده باشد، لازم است برای فراگیری راههای تسهیل‌کننده روانی گفتار از یک آسیب‌شناس گفتار و زبان کمک بگیرید.
برخی از کودکان لکنتی بدون درمان و خودبخود بهبود می‌یابند و برای برخی دیگر مداخلات اولیه برای کمک به رشد طبیعی روانی گفتار و پیشگیری از بروز یک مشکل جدی ضرورت دارد البته به هر حال وقتی لکنت ماندگار می‌شود و کودک شروع می‌کند به واکنش‌ نشان دادن به آن باید درمان متمرکز را شروع کرد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg
منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *