بازدید این صفحه: 763
بلوغ زودرس

از علل بروز بلوغ زودرس چه میدانید

از علل بروز بلوغ زودرس چه میدانید

 

 

استعمال سیگار توسط مادر

مادران باردار، باید به علل بسیار سیگار را ترک کنند و یکی ازمهمترین این علت هاا، ابتلای فرزند شان به بلوغ زودرس است. به گفته متخصصان : دختران مادرانی که هر روز حداقل ۱۰ نخ سیگار در طول دوره بارداری می کشند، ۳ تا ۴ ماه زودتر از مادران غیرسیگاری بلوغ را تجربه می کنند. از آنجا که بلوغ زودرس می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان سینه و حتی مشکلات تنفسی مانند آسم را به دنبال داشته باشد،شود.

علاقه ی زیاد به حمام

چنانچه کودک تان مشتاق به دوش گرفتن و استفاده از شامپوست مراقب باشید. مواد شیمیایی موجود در قوطی های کنسرو خوراکی، لاک ناخن و شامپوها می توانند باعث بلوغ زودرس در دختران شود و خطر ابتلا به سرطان و دیابت را در آنها زیاد کند.

استفاده از گوشت زیاد

برای جلوگیری از این امر، رژیم غذایی متنوعی را در خانه اجرا کنید و دست از استفاده پی در پی گوشت بردارید، زیرا پزشکان بر این باورند استفاده زیاد گوشت می تواند سبب ایجاد بلوغ زودرس در دختران شود دخترانی که در دوران کودکی زیاد گوشت می خورند، زودتر از دیگر دختران، بالغ می شوند. پژوهشگران معتقدند چنانچه در ۳ سالگی کودکی بیش از ۸ نوبت در هفته و در ۷ سالگی، ۱۲ نوبت در هفته گوشت استفاده کند، زودتر از همسالانش به سن بلوغ می رسد .
تماشای زیاد تلویزیون سبب می شود هورمون هایی که از بلوغ زودرس جلوگیری می کنند کاهش یابد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع:ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *