بازدید این صفحه: 6947
پیشگیری از لخته شدن خون

چه مواد گیاهی میتوانند از لخته شدن خون جلوگیری می کنند

چه مواد گیاهی میتوانند از لخته شدن خون جلوگیری می کنند

 

 

آب: کاهش آب بدن می تواند خود با خطر لخته شدن خون و غلیظ شدن آن رابطه مستقیم داشته باشد. نوشیدن حداقل شش تا هشت لیوان آب روزانه برای جلوگیری از این عارضه ضرورت دارد .

انگور قرمز: پژوهش های انجام شده در دانشگاه ویسکانسین، گویای آن است که انگور قرمز حاوی فلاونوئیدها برای پیشگیری از لخته شدن خون از راه ساخت پلاک است.

سیر: سیر خواص رقیق کنندگی خون را دارد و استفاده از آن به طور مرتب سبب جلوگیری از لخته شدن خون می شود. البته با پزشک تان در مورد مقدار مصرف سیر مشورت کنید. چنانچه شما از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید. چون سیر می تواند با مصرف این داروها تداخل ایجاد کند.

روغن زیتون: فنول های موجود در روغن زیتون برای جلوگیری از لخته خون موثر است. علاوه بر این، این روغن علاوه بر اثر حفاظتی بر روی سرخرگ های بدن، چسبندگی پلاکت ‌های ‌خون را به تاخیر می ‌اندازد و میزان ترومبوکسان را که از عوامل افزایش دهنده چسبندگی پلاکت ‌هاست، کم می کند. نمونه‌ بارز این اثر مفید رژیم غذایی مدیترانه ‌ای است که سرشار از زیتون، ماهی، سیر یا حبوبات و سبزی‌ است و به همین سبب است که آمار مبتلایان به بیماری‌ های قلبی عروقی در کشورهای حاشیه‌ دریای مدیترانه به کمترین مقدار رسیده است.

کیوی: کسانی که روزانه ۲ تا ۳ عدد کیوی می خورند، فعالیت پلاکت های خون کمتر است و بنابراین این اشخاص با کاهش خطر ابتلا به لخته شدن خون مواجه هستند. خوردن کیوی همچنین به کاهش میزان کلسترول کمک می کند.

سبزیجات برگ دار: با این که این سبزیجات حاوی ویتامین کا بوده و خاصیت رقیق کنندگی خون را دارند، اما چنانچه شما داروی رقیق کننده خون مانند وارفارین دریافت می کنید، باید برای مقدار مصرف این داروها با پزشک تان مشورت کنید. در بسیاری از موارد پزشکان شما را مجاب به اجتناب از مصرف این سبزیجات می کنند.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *