بازدید این صفحه: 769
لخته شدن خون

چه مواد خوراکی میتوانند مانع از لخته شدن خون شوند

چه مواد خوراکی میتوانند مانع از لخته شدن خون شوند

نوشیدن آب

کاهش آب بدن خود می تواند از علت های لخته شدن خون و غلیظ شدن آن باشد، بنابراین باید هر روز به انداره ی کافی آب بنوشید. نوشیدن حداقل شش تا هشت لیوان آب در روز برای جلوگیری از این عارضه ضروری است . به این منظور ادرار خود را چک کنید، اگر رنگ ادرار زرد و روشن باشد، به اندازه ی کافی آب نوشیده اید و اگر نه، باید نوشیدنمایعات را افزایش دهید.

انگور قرمز

انگور قرمز سرشار از فلاونوئید است، عنصری که برای پیشگیری از لخته شدن خون از راه ساخت پلاکت لازم و ضروری است. شیره ی انگور نیز خون اشخاص سرد مزاج یعنی بلغمی و سوداوی ها را رقیق می کند و برای آن ها پرفایده است. شیره ی انگور را هم میتوان شربت کرد و نوشید یا با ارده مخلوط کرده و به عنوان اردشیره خورد.

سیر

سیر از قدیمی ترین داروهای گیاهی است که به علت داشتن خواص درمانی زیاد در طب سنتی مورد استفاده بوده است. سیر خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد و استفاده از آن به طور منظم سبب جلوگیری از لخته شدن خون می شود. البته اگر شما از داروهای رقیق کننده ی خون استفاده می کنید حتما باید با پزشک تان در مورد میزان مصرف سیر مشورت کنید، چون سیر می تواند با مصرف این دارو ها تداخل ایجاد کند.

کیوی

در اشخاصی که هر روز دو تا سه عدد کیوی می خورند، فعالیت پلاکت های خون کمتر است، بنابراین این اشخاص با کاهش خطر ابتلا به لخته شدن خون مواجه هستند. خوردن کیوی همچنین کاهش میزان کلسترول را به همراه دارد.

کانال-مریض-خونه ;hkhg

منبع : ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *