بازدید این صفحه: 620
ارتباط بین پینه های پوستی و سرطان مری

ارتباط بین پینه های پوستی و سرطان مری

ارتباط بین پینه های پوستی و سرطان مری

بسیاری از افراد دچار پینه‌های پوستی می‌شوند ولی در بعضی از آن‌ها این پینه‌ها دردسر بیشتری بوجود می‌آورند و در برخی موارد نادر نیز سفت شدن شدید پوست نشانه‌ای از ابتلا به نوعی سرطان مری می‌باشد.

پینه‌ها معمولا به دلیل فشار بسیار زیاد به پوست یا قرار گرفتن آن در معرض سایش شدید به وجود می‌آیند. ضخیم شدن لایه سطحی پوست، واکنش بدن برای حفاظت از لایه‌های زیرین پوست است.

با این وجود در برخی افراد پینه‌های پوستی به حدی وخیم می شوند که لازم است پوست سفت شده برداشته شود. علاوه براین مبتلایان به دیابت یا مشکلات گردش خون باید به طور مداوم پاهای خود را چک نمایند زیرا در شرایط آنان وجود پینه‌ها می‌تواند به مشکلات جدی‌تری منجر شود.

در تحقیقی جدید پژوهشگران انگلیسی به مطالعه ارتباط کراتین (پروتئین موجود در لایه‌های بیرونی پوست و موثر در بروز پینه‌ها) و خطر ابتلا به نوعی از سرطان مری موسوم به “تیلوزیس” پرداختند.

پیش از این ارتباط بین تیلوزیس، پینه و سرطان مری مورد مطالعه قرار گرفته بود اما در این تحقیق بر ژن خاصی که نقش موثر در ضخیم شدن پوست دارد تمرکز شده است. در این تحقیق، پژوهشگران برای مطالعه تاثیر ژنiRHOM2 از موش‌های اصلاح شده ژنتیکی استفاده کردند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، در موش‌هایی که فاقد این ژن بودند در مقایسه با موش‌های دیگر پینه‌های پوستی ضخیم‌تری ظاهر شده است.

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *