بازدید این صفحه: 501
انتشار فهرست باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها

انتشار فهرست باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها

انتشار فهرست باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها

 

برای نخستین بار فهرست پاتوژن های مقاوم در برابرآنتی بیوتیک که متشکل از ۱۲ خانواده از باکتری های دارای بیشترین تهدید برای سلامت انسان هستند، منتشر شد. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی این فهرست بخشی از تلاش های این سازمان برای تاکید بر افزایش مقاومت جهانی به داروهای آنتی بیوتیک می باشد.  این فهرست به سه گروه با اولویت مهم، زیاد و متوسط، از لحاظ ضرورت نیاز به آنتی بیوتیک های جدید تقسیم بندی می شود.

در بیانیه این سازمان آمده است: مهم ترین گروه شامل باکتری های مقاوم به چندین داروست که تهدیدی جدی در بیمارستان ها، خانه سالمندان و بیماران نیازمند به وسایلی نظیر سوند خون بشمار می آیند. این گروه شامل Acinetobacter،Pseudomonas و Enterobacteriaceae گوناگون نظیر Klebsiella، E. coli، Serratia و Proteus هستند.

گفته می شود تمامی این باکتری ها می توانند موجب بروز عفونت های حاد و غالبا مرگبار نظیرعفونت های خونی و ذات الریه شوند.

براساس این گزارش، این باکتری ها در مقابل شمار زیادی از آنتی بیوتیک ها از جمله carbapenemها و نسل سومcephalosporinها (بهترین آنتی بیوتیک های موجود برای درمان باکتری های مقاوم به چندین دارو) مقاوم شده اند.

دومین گروه با اولویت بالا شامل Enterococcus faecium مقاوم به آنتی بیوتیک vancomycin، Staphylococcus aureusمقاوم در برابر methicillin، Helicobacter pylori مقاوم در برابر clarithromycin، Campylobacter spp مقاوم در برابرfluoroquinolone، Salmonellae مقاوم در برابر fluoroquinolone، و Neisseria gonorrhoeae مقاوم در برابر  fluoroquinoloneو cephalosporin هستند.

گروه سوم با اولویت متوسط شامل Streptococcus pneumonia مقاوم در برابر آنتی بیوتیک پنی سیلین، آنفولانزاHaemophilus مقاوم در برابر آمپی سیلین و Shigella spp مقاوم در برابر fluoroquinoloneمی باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *