بازدید این صفحه: 716
تشخیص سرطان تخمدان با آزمایش خون

تشخیص سرطان تخمدان با آزمایش خون

تشخیص سرطان تخمدان با آزمایش خون

 

در حال حاضر هیچ برنامه معاینه‌ای و کنترلی برای سرطان تخمدان وجود ندارد و به همین دلیل از زنانی که با خطر قابل توجه ابتلا به این سرطان روبرو هستند توصیه می‌شود طی عمل جراحی تخمدان‌های خود را خارج کنند. اما متخصصان براین باورند که انجام تست خون هر چهار ماه یکبار می‌تواند به تسخیص به موقع تومورهای سرطان تخمدان کمک نماید. 

در آزمایشی که پزشکان انگلیسی  روی ۴۳۸۴ زن انجام دادند، سرطان تخمدان زودتر تشخیص داده شد و در نتیجه فرآیند درمان راحت‌تر انجام گرفت. هر چند مشخص نیست که آیا آزمایش مرتب خون می‌تواند به حفظ جان بیمار کمک کند یا خیر.

به طور کلیاز هر ۱۰۰ زن حدود دو نفر در دوره‌ای از زندگی دچار سرطان تخمدان می‌شود اما در این مطالعه روی زنانی تمرکز شد که احتمال ابتلای آنان به این بیماری بیشتر بود. در این آزمایش سطح ماده‌ شیمیایی CA125 در خون زنان بررسی شد.

این پزشکان  برای سه بار در طول یک سال تغییرات سطح این ماده شیمیایی را که توسط بافت تخمدان تولید می‌شود را مورد بررسی قرار دادند تا متوجه میزان بالا رفتن آن شوند. افزایش CA125 نشانه سرطان می‌باشد.

در طول سه سال دوره آزمایش و یک سال پس از آخرین تست خون ۱۹ مورد سرطان تشخیص داده شد که ۱۰ مورد از آنها در مراحل اولیه بوده است. در مدت پنج سال بعد ۱۸ مورد دیگر سرطان تخمدان تشخیص داده شد اما تنها یکی از آنها در مراحل اولیه بوده است.

بدون روش‌های معاینه‌ای، تنها گزینه دیگر برای تشخیص سرطان تخمدان شامل بررسی علائمی شامل احساس مداوم نفخ داشتن، ورم شکم، احساس ناراحتی در شکم یا ناحیه لگن، احساس سیری سریع پس از شروع خوردن غذا یا کاهش اشتها و تکرر ادرار می‌باشد.

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *