بازدید این صفحه: 572

تأثیرات منفی تلفن همراه بر توانایی مغز

تأثیرات منفی تلفن همراه بر توانایی مغز

به گفته محققان قرارداشتن در نزدیکی یک تلفن همراه باوجود خاموش بودن می‌تواند برروی توانایی‌های شناختی مغز اثر سوء بگذارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی  این تیم تحقیقاتی تاثیر تلفن‌ همراه را برروی ۸۰۰ مفر بررسی کردند  و مشاهده کردند عملکرد کاربرانی که گوشی تلفن همراه خود را در اتاق دیگری قرار می‌دهند در مقایسه با آنهایی که تلفن همراهشان را در نزدیکی خود قرار می‌دادند  بهتر بود.

بر اساس گزارش sciencedaily، محققان دانشگاه تگزاس از این افراد خواستند مقابل سیستم رایانه‌ای بنشینند و به چند سوال که نیاز به تمرکز بیشتری داشت  پاسخ دهند.

طراحی این سوالات بر مبنای سنجش توانایی شناختی افراد بود و توانایی مغز آنها را در پردازش داده‌های دریافتی به چالش می‌کشید.

طبق این گزارش، نتایج این بررسی نشان داد که شرکت کنندگانی که تلفن همراه خود را در اتاق دیگری قرار داده بودند در مقیاسه با افرادی که تلفن همراه خود را در جیب یا کیف خود قرار داده بودند، عملکرد بهتر و در قیاس با افرادی که تلفن خود را روی میز قرار دادند در پاسخ دادن به سوالات عملکرد بهتری داشتند.

در واقع یافته‌های این مطالعه حاکی از آن است که داشتن تلفن همراه منجر به کاهش توانایی‌های مغز فرد می‌شود و عملکرد شناختی وی را مختل می‌سازد.

یعنی همین که فرد تلفن هوشمند همراه داشته باشد برای کاستن از عملکرد مغز وی کافی است.

منبع: تسنیم

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *