بازدید این صفحه: 446

دکترحسن هاشمی(به یاد نام بلند معلمان)

اخبار جديد از وزارت بهداشت,وزارت بهداشت,وزارت بهداشت و درمان و اموزش پزشکي,اطلاعات پزشکي,مقالات پزشکي,خبر هاي جديد از دنياي پزشکي,روز معلم (1)

دکترحسن هاشمی(به یاد نام بلند معلمان)

در تاریخ بشریت تعلیم و تربیت همواره از جایگاه ممتاز و منزلتی ویژه و بی بدیل برخوردار بوده است. این مهم در آموزه‌های الهی نیز مورد توجه قرار گرفته است و نقطه اوج آن در قرآن کریم مشاهد می‌گردد. آن‌گاه که قلم را به عنوان نماد تعلیم و تربیت مورد قسم قرار می دهد. حضرت علی (ع) این بزرگ معلم تاریخ بشریت نیز می فرماید: «هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد، مرا بنده خویش ساخته است.»
از این منظر جامعه وامدار همه اسـتادان و معلمانی اسـت کـه چراغ هدایت نوع بشر را به تأسی از پیامبران عظیم‌الشأن، روشن و پرفروغ نگاه داشته و می دارند. این ایام که مصادف با سال روز شهادت علامه مرتضی مطهری(ره) و هفته تجلیل از مقام والای استاد و معلم نام گرفته، فرصت ارزشمندی است برای بزرگداشت معلمی اندیشمند که در زمان حیات خود با قلم و آثار ارزشمند راهنما و هدایت‌گری بی بدیل برای جامعه و الگویی برای تمامی پویندگان راه علم بود و با شهادت خود چراغی روشن برای نسل‌های آینده افروخت.
جا دارد اساتید گران‌قدری که با تلاشی خستگی‌ناپذیر در عرصه آموزش و خدمت در حوزه سلامت، پیشرو و پرچم دار اصول اخلاقی می‌باشند با تأسی به منش و روش آن استاد شهید، از خود نقشی جاودان در تربیت نسل جوان و اعتلای اهداف بلند انقلاب اسلامی بر جای گذارند.
شهید مطهری علاوه بر مجاهدت و تلاش در فراگیری علوم مختلف، نقشی کم نظیر در روشنگری، گسترش تزکیه و تهذیب و پاسخگویی به شبهات نسل جوان ایفا نمود. امید که امروز نیز اساتید، با سعه صدر و بزرگ منشی، فضای بحث و گفت‌وگو را چنان فراهم آورند تا از مسیر جست‌وجو و پرسش، رودهای زلال دانش در مراکز علمی ایران زمین جاری گردد.
ضمن گرامیداشت یاد و نام آن استاد فرزانه، برخود لازم می‌دانم این مناسبت را به تمامی دانشگاهیان عزیز، به ویژه اساتید محترم و فرهیخته دانشگاه‌های علوم پزشکی که عمر پر برکت خویش را خالصانه در کسوت معلمی وقف خدمتگزاری به مردم شریف ایران زمین نموده‌اند، تبریک گفته و از خدمات ارزنده ایشان تقدیر و تشکر نمایم.

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *