بازدید این صفحه: 571

وظايف همسر در دوران بارداري

وظايف همسر در دوران بارداري

وظایف همسر در دوران بارداری :

۱-    بارداري را به عنوان يک مرحله حساس زندگي مشترک شان پذيرفته و سعي کند اطلاعات علمي لازم در اين خصوص را به دست آورد تا با آگاهي  با تغييرات و بحرانهاي اين دوران مواجهه شود.

۲-    سعي در ايجاد محيط و فضايي امن و توام با آرامش و آسايش رواني و جسماني براي زن داشته باشد.

۳-    با ناراحتي هاي دوران بارداري زن مانند تهوع ،استفراغ و غيره اظهار همدلي و همدردي کرده و در صورت بروز علائم ناراحت کننده و خطرناک با پزشک تماس بگيرد.

۴-    در انجام کارها و فعاليتهايي که تا آن زمان بعهده زن بوده ،همکاري و مشارکت نمايد تا زن احساس خستگي ،ناتواني و در ماندگي نداشته باشد.

۵-    سعي کند اضطرابها، نگراني ها،خيال پردازي هاي زن را درک کرده و با او همدلي و همفکري کند.

۶-    با همسرش در مورد پيشرفت حاملگي و بچه اي که در آينده نزديک متولد خواهد شد صحبت کند و نظر و نگرش خود را با او در ميان بگذارد.

۷-    زن را در رفتن به مطب پزشک همراهي کند و با پزشک آشنا شده ،طرز برخورد و رفتار او را با بيمار از نزديک ببيند،بعلاوه برنامه روزانه را طوري تنظيم نمايد که زن بتواند طبق برنامه اي که پزشک تعيين مي کند به مطب مراجعه نمايد.

۸-    اجراي دستورات پزشک در مورد رژيم غذايي و دارو توسط زن را کنترل نموده و در موارد لزوم به او ياد آوري کند.

۹-    اگر زن خسته است به او اصرار نکند که از فاميل و دوستان پذيرايي کند زيرا زن باردار به آرامش و استراحت و تفريح کافي نياز دارد.

۱۰-تلفن پزشک، بيمارستان و آمبولانس را يادداشت نموده و در دسترس خود و همسرش داشته باشد.

بسياري از موارد براي انجام کارهاي مربوطه به بستري شدن در بيمارستان وقت کافي وجود دارد ولي اگر درد شديد است. ابتدا او را به اتاق زايمان برده و سپس همسر مدارک مربوط به پذيرش را امضاء نمايد.

——————

علوم پزشکی مشهد

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *