بازدید این صفحه: 543

راه اندازی رشته تخصصی پزشک خانواده، در راستای تحول در حوزه آموزش پزشکی است

معاون آموزشی:

  راه اندازی رشته تخصصی پزشک خانواده، در راستای تحول در حوزه آموزش پزشکی است

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نشستی با پروفسور آماندا هوو رییس منتخب سازمان جهانی پزشکان خانواده ( WONCA) به بحث و گفتگو در خصوص راهکارهای تحول پزشکی عمومی و خانواده پرداخت.

به گزارش وب دا؛ در این ملاقات که با حضور دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر در امور بین الملل،‌ دکتر تکیان معاون فنی اداره کل امور بین الملل و خانم جیهان تاویلا نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد راههای همکاری با WONCA مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر باقر لاریجانی در این نشست ضمن تشکر از حضور پروفسور هوو در ایران به تشریح وضعیت کلی دانشگاههای علوم پزشکی و سیر تحولات مراقبت های سلامت در کشور پرداخت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به نقش پزشکان خانواده به عنوان محور نظام ارايه خدمات سلامت در دنیا اشاره کرد و گفت: در ایران نیز طی چند سال گذشته به برنامه تربیت پزشکان خانواده توجه ویژه ای شده و با تدوین برنامه جامع و مدونی در این زمینه به تربیت دانشجو در دوره MPH پزشک خانواده پرداخته شده است.

دکتر باقر لاریجانی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و برنامه وزارت بهداشت برای تحول در آموزش پزشکی راه اندازی رشته تخصصی پزشک خانواده را یکی از اهداف معاونت آموزشی در این راستا برشمرد و افزود: هدف از این برنامه تربیت پزشکانی سلامت‌نگر، جامعه‌نگر، پاسخگو و با نگاه جامع به طبّ می باشد تا از این طریق نیازهای خانواده ها و جامعه به خدمات سلامت مطلوب تامین شود.

پروفسور آماندا هوو تحول آموزش پزشکان عمومی و تربیت پزشکان خانواده را از راهکارهای اساسی تحول نظام سلامت برشمرد و بر اهمیت تغییر کارکیولوم آموزشی جهت آموزش مهارت محور پزشکان خانواده تاکید کرد.

رییس منتخب سازمان جهانی پزشکان خانواده ( WONCA) از تجربیات جهانی در زمینه آموزش تخصصی پزشکان خانواده سخن گفت و ابراز امیدواری کرد این همکاری مشترک زمینه های توسعه آموزش تخصصی پزشکان خانواده در جمهوری اسلامی ایران را فراهم آورد.

معاون آموزشی بیمارستان ها و کلینیک ها را به عنوان بسترهای مناسبی جهت آموزش تخصصی پزشکان خانواده برشمرد و گفت: لازم است برنامه روشنی برای تربیت دستیاران پزشکی خانواده تدوین گردد و به منظور ارتقاء کیفیت آموزش پزشکان خانواده، این دوره های آموزشی به صورت مستمر مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرند.

همچنین پروفسور آماندا هوو که در قالب تیم سازمان جهانی بهداشت جهت ارزیابی طرح تحول سلامت در کشورمان به سر می برد،‌ طی نشست سه ساعته ای با مدیران و صاحب نظران دست اندرکار تربیت پزشک خانواده در کشور به طور اختصاصی به تبادل تجربیات در زمینه آموزش تخصصی پزشکان خانواده پرداخت.

 

بازگشت

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *