بازدید این صفحه: 674
کیوان آشتیانی

در فصل نو چطور می‌توان نگاهی نو داشت

در فصل نو چطور می‌توان نگاهی نو داشت؟

برای داشتن نگاه نو به زندگی چند راهکار ساده پیشنهاد می‌کنم که با اهتمام ورزیدن به این امور، تاثیر مثبت آن‌ها را خواهید دید.

_> سپاس‌گزار باشید؛ انسان‌ها با سپاس‌گزاری از دیگران می‌توانند به محیط اطراف و انسان‌های دیگر احساس خوبی داشته باشند؛ بدین منظور در چشمان مخاطب خود نگاه کنید و به او بگویید متشکرم، سپس همه‌ی رویدادها و کارهای مثبت خود را روزانه در یک دفتر یادداشت کنید.

_> از دیگران تعریف کنید؛ با یافتن و کشف موقعیت‌های مختلف برای تعریف کردن از دیگران به مغز خود یاد می‌دهید خوبی‌های اطرافیان را ببینید و همین انرژی مثبت به ذهن و قلب شما نیز وارد می‌شود.

_> روزانه ده دقیقه تمرکز کنید؛ اگر دوست دارید قدرت تمرکز و دقت خود را افزایش دید، هر روز ده دقیقه در اتاقی ساکت روی زمین بنشینید، چشمان خود را باز نگه دارید و روی سوژه‌ی خاصی هم‌چون لامپ رو به رو یا یک تابلوی نقاشی تمرکز کنید. سعی کنید همه‌ی تمرکزتان روی همان سوژه‌ باشد و آن را نگاه کنید. اگر ذهن‌تان به هر دلیلی از موضوع پرت شد، دوباره با نگاه عمیق به سوژه حواس خود را به آن برگردانید. این تمرین را هر روز ده دقیقه انجام دهید.

_> محرک‌های احساسی را شناسایی کنید؛ اگر دوست ندارید بر اساس هیجان‌ها و احساس‌های خود، واکنش نشان دهید و تمایل دارید متعادل و منطقی برخورد کنید، باید برای خود فهرستی از رویدادهای خاص را یاداشت کنید که باعث تحریک احساسات شما شده‌اند، سپس چند نفس عمیق بکشید و در حالی که آرام هستید، حدود پانزده دقیقه به واکنش‌های خاص خود در رابطه با آن موضوع فکر کند.

.

منبع : مقاله ی کیوان آشتیانی (بهار را صدا کن)

/مریض خونه/

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *