بازدید این صفحه: 778
تشنگی را با گرسنگی اشتباه نگیرید- تشخیص احساس درست گرسنگی-علت گرسنگی کاذب-فواید جویدن آدامس‌های بدون قند-رفع گرسنگی کاذب-تشنگی-گرسنگی

تشنگی را با گرسنگی اشتباه نگیرید

تشنگی را با گرسنگی اشتباه نگیرید

اغلب ما زمانی که احساس گرسنگی داریم در واقع بیشتر دچار تشنگی هستیم تا گرسنگی ،این اشتباه در درک احساس گرسنگی و تشنگی سبب زیاده روی در خوردن و سپس اضافه وزن میشود.

بنابراین اولین اقدام برای تشخیص احساس درست گرسنگی آن است که یک لیوان آب بنوشید،زمانی که تشنگی تان را رفع کنید به طور ناخوداگاه احساس گرسنگی تان نیز برطرف میشود.بدین گونه با هوس و ولع خوردن مقابله خواهید کرد.

جویدن آدامس‌های بدون قند نیز از ترفندهای دیگری است که می‌تواند از زیاده‌روی در خوردن غذاهای مختلف، جلوگیری کند. ضمن این‌که جویدن این آدامس‌ها می‌تواند حواس شما را پرت کند و احتمال پُرخوری را تا حد زیادی کاهش دهد.

زمانی که در خانه بیکار نشسته اید و یا در زمانی که سرکار پشت میزتان نشسته اید احساس خستگی سبب میشود که شما به خوردن وسوسه شوید زمانی که دچار چنین حالتی شدید پرت کردن حواس بهترین راهکار برای فراموش کردن احساس گرسنگی است،زیرا شما بیشتر خسته اید تا گرسنه.

هر باری که احساس می‌کنید می‌خواهید در یخچال را باز کنید فقط به‌خاطر این که هیچ کار دیگری ندارید، حتما ذهن‌تان را مشغول چیز دیگری کنید که حواس شما را از یخچال و خوردن پرت کند. مثلا می‌توانید کتاب بخوانید، یا حتی یک پیاده‌روی کوتاه در محله زندگی‌تان داشته باشید.

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *