بازدید این صفحه: 602

شوری در رژیم غذایی منجر به گرسنگی می‌شود

شوری در رژیم غذایی منجر به گرسنگی می‌شود

 

اغلب تصور می‌کرده‌ایم که رژیم غذایی شور منجر به تشنگی می‌شود، اما نتایج تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که غذاهای شور تشنگی را کاهش می‌دهند و این در حالی است که به علت نیاز بیشتر به انرژی، منجر به افزایش گرسنگی می‌شوند.

در  بررسی‌ای که  در یک ماموریت شبیه‌سازی شده مریخ انجام شد فضانوردانی که نمک بیشتر مصرف کردند، نیاز به انرژی بیشتری پیدا کردند، اما تشنه نشدند. پس از این بررسی، محققان اظهار کردند که مصرف تنقلات شور در درازمدت منجر به نوشیدن کمتر خواهد شد.

این تحقیق برای اولین‌بار است که ارتباط بین مقدار نمک در رژیم غذایی افراد و عادات آشامیدن را مورد مطالعه قرار می‌دهد. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که افزایش مصرف نمک منجر به تحریک تولید ادرار بیشتر می‌شود و تصور می‌شود که این مایع اضافی، از نوشیدن تولید شده است که این نتیجه درست نیست.

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داد مصرف نمک بیشتر منجر به تولید نمک بیشتر در ادرار می‌شود. به گفته آن‌ها، بین مقدار مصرف نمک و مقدار ادرار ارتباط وجود دارد، اما این افزایش به دلیل نوشیدن بیشتر نیست و در واقع رژیم غذایی شور منجر به نوشیدن کمتر می‌شود.

این تحقیق بر روی موش‌های آزمایشگاهی هم انجام شد و دانشمندان مشاهده کردند نمک بیشتر در رژیم غذایی منجر به تشنگی نمی‌شود، بلکه گرسنگی را افزایش می‌دهد. نتایج این بررسی در نشریه Clinical Investigation به چاپ رسیده است.

 

منبع: ایسنا

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *