بازدید این صفحه: 967
آموزش شیردهی قبل و بعد از زایمان -روش های شیردهی-آموزش شیر دهی بعد از زایمان-روش دوشیدن شیر با دست-شیردهی-روش دوشیدن شیر برای نوزاد

آموزش شیردهی قبل و بعد از زایمان

آموزش شیردهی قبل و بعد از زایمان

آموزش شیردهی قبل از زایمان

در گذشته که مدت اقامت در بیمارستان طولانی تر بود، زنان می توانستند آموزش های نسبتاً خوب و کافی درباره تغذیه با شیر مادر قبل ازترخیص دریافت نمایند. امروزه با کوتاه تر شدن زمان بستری در بیمارستان ضروری است که زنان باردار با دانش پایه مناسب، که در طول دوره قبل از زایمان بدست آورده اند برای زایمان در بیمارستان حاضر شوند. نشان داده شده است که آموزش قبل از تولد در افزایش مدت شیر دهی بطور ویژه موثر بوده اند. در اینصورت آموزش در بیمارستان می تواند بر جوانب عملی شیردهی مثل چگونگی پستان گرفتن و روش های شیردهی متمرکز شود.

آموزش شیردهی قبل و بعد از زایمان

آموزش شیردهی قبل و بعد از زایمان

آموزش شیر دهی بعد از زایمان

کارکنان بیمارستان باید بدون توجه به زمان وقوع زایمان وقت کافی برای هر مادر اختصاص دهند و یک برنامه خاص در مورد جنبه های عملی تغذیه با شیر مادر داشته باشند تا زنان قبل از ترخیص آموزش کامل دریافت کنند. کارکنان آموزش دیده باید رفتار شیر دهی مادر و نوزاد را در طول ۴۸-۲۴ ساعت اول پس از تولد برای تصحیح وضعیت شیر دهی، پستان گرفتن و کفایت بلع نوزاد ارزیابی نمایند. همچنین باید مطمئن شوند که مادر در روش دوشیدن شیر با دست مهارت کافی کسب نموده است.

قبل از ترخیص مادر باید درباره الگوهای دفع مناسب با سن نوزاد در طول هفته اول بعد از تولد آموزش داده شود حداقل ۶ بار دفع ادرار در روز و ۳ یا ۴ بار دفع مدفوع روزانه برای سنین ۷-۵ روزگی مورد انتظار می باشد. به مادرمی توان نشان داد که چگونه در چند هفته اول دفعات و طول شیردهی و تعداد دفعات دفع مدفوع و خیس کردن کهنه کودک را ثبت کرده و این موارد را با ارائه دهندگان مراقبت های خود در طی ملاقات های بعدی مطرح نماید.

آموزش شیردهی قبل و بعد از زایمان

آموزش شیردهی قبل و بعد از زایمان

مادر باید الگوی مورد انتظار کاهش وزن و وزن گیری نوزاد را بداند. قبل از وزن گیری، نوزاد شیر مادر خوار ممکن است ۷-۵% وزن هنگام تولد را در هفته اول از دست بدهد، چنانچه کاهش وزن بیشتر از ۷-۵% باشد یا در سه روز اول به این سطح از کاهش وزن برسد، باید یک پزشک مراحل تغذیه با شیر مادر را ارزیابی نماید تا هر مشکلی قبل از جدی شدن شناسایی گردد. کاهش وزن حداکثر تا ۱۰% قابل قبول است. در پیگیری باید اثبات گردد که نوزاد بعد از یک هفته اول شروع به وزن گیری مجدد نموده است.

منبع : های بی بی (سایت دانستنی های بارداری مریض خونه)

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *