بازدید این صفحه: 1031
ازدیاد ادویه ها در غذا عامل درد و زخم معده -مضرات مصرف زیاد فلفل و زردچوبه-دکتر محمد صفریان متخصص تغذیه-علت ابتلا به معده درد-علت ابتلا به زخم معده

ازدیاد ادویه ها در غذا عامل درد و زخم معده

ازدیاد ادویه ها در غذا عامل درد و زخم معده

دکتر محمد صفریان متخصص تغذیه درباره مصرف زیاد  زردچوبه و فلفل ،گفت : مصرف زیاد فلفل و زردچوبه گاهی سبب بروز زخم معده یا ناراحتی‌های گوارشی می‌شود. همینطور در کسانی که حساسیت دارند ممکن است مشکل ایجاد کرده و سبب ابتلا به سرطان معده یا مری شود، اما استفاده از آن در حد معمول خوب است.
دکتر صفریان با اشاره به اینکه مصرف زیاد فلفل به کاهش وزن کمک نمی‌کند، اضافه کرد: فلفل کمی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد، اما نه در حدی که بتواند به کاهش وزن کمک کند. همینطور مصرف ادویه برای زنان حامله، کودکان ؛ خردسالان و بیماران قلبی نیز مانعی ندارد.

دکتر محمد صفریان متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف ادویه بستگی به عادت‌های غذایی دارد، خاطر نشان کرد : کسانی که در هند و پاکستان سکنا دارند و غذاهای خیلی تند مصرف می‌کنند به علت عادت به مصرف  از غذا‌های تند مشکلی برای آنان ایجاد نمی‌گردد، اما برای سایر افراد ممکن است اشکالات مخاطی ایجاد شود.

ازدیاد ادویه ها در غذا عامل درد و زخم معده

ازدیاد ادویه ها در غذا عامل درد و زخم معده

دکتر محمد صفریان عنوان کرد: موادی که در زعفران و زردچوبه است به عنوان دارو استخراج می‌شود و خیلی روی واکنش‌های التهابی اثرات مفیدی دارد. همچنین در زعفران سه ترکیب وجود دارد که اساسی‌ترین آن آنتی اکسیدان‌های قوی بوده و ضد سرطان و نشاط‌ آور است.

صفریان با بیان اینکه حفظ تعادل در مصرف از هر چیزی مهم است، افزود: ادویه‌جاتی که به طور سنتی در غذاها استفاده می‌کنیم، مفیدند و نباید کنار گذاشته شوند، اما مواد مصنوعی مانند رنگ‌ها، طعم‌دهنده‌های مصنوعی و بعضی از ترکیبات که به عنوان نگهدارنده اضافه شده و طعم‌ دهنده هستند و بیشتر در غذاهای صنعتی استفاده می‌شوند، ممکن است بدن را با مشکلاتی مواجه کنند.
صفریان در پایان خاطرنشان کرد : ادویه‌های سنتی مانند زردچوبه و فلفل خوب‌ بوده و دارای آنتی اکسیدان هستند، اما در صورتی که در حد معمول به غذا اضافه شوند، ضرری ندارند.

 

ازدیاد ادویه ها در غذا عامل درد و زخم معده

ازدیاد ادویه ها در غذا عامل درد و زخم معده

 

 

 

 

منبع : سلامت نیوز

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *