بازدید این صفحه: 923
تأثیر فرکانس صدای افراد بر جذب دیگران -بهترین لحن برای سخنرانی کردن-لکنت زبان-چگونگی کنترل لکنت زبان-لکنت زبان در کودکان و بزرگسالان

تأثیر فرکانس صدای افراد بر جذب دیگران

تأثیر فرکانس صدای افراد بر جذب دیگران

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی به قدری محو صحبت کردن بعضی افراد شده باشید که حتی متوجه منظور صحبت هایش نشده باشید، در واقع شما به تن صدای فرد مقابل میخکوب شده اید.

برخی افراد ذاتا دارای صدایی جذاب هستند و برخی افراد هم توانایی تغییر لحن صدای خود را دارند که به جذابیت بیشتر آنها کمک میکند. تغییر تن صدا ؛ نازک و ضخیم کردن صدا به جذابیت فرد می افزاید و از لحاظ روانشناسی تاثیر به سزایی روی افراد می گذارد. دوست داشتن افراد ممکن است برای فرد یکم موهبت محسوب شود و این داست داشته شدن سبب پیشرفت در امور روزمره فرد میشود.

بر اساس  مطالعاتی که بر روی مردم ایتالیا، فرانسه و پرتغال انجام گرفته است ، مشخص شد افرادی که با فرکانس پایین صحبت میکنند محبوبیت بیشتری در بین افراد دارند و اغلب افراد فرانسوی زبان صدایی با فرکانس متوسط رو به پایین دارند.

تأثیر فرکانس صدای افراد بر جذب دیگران

تأثیر فرکانس صدای افراد بر جذب دیگران

بر طبق همین مطالعات مشخص شد صدای افراد نقش به سزایی در به خاطر ماندن در ذهن ها دارد و افراد بیشتری فرد با صدای خاص را به خاطر می سپارند.

در ادامه ی مطالعات با نمونه برداری از صدای افراد محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که دارای تن صدای بالایی هستند در بین مردم قابل اعتماد نیستند و نمی تواند حس اعتماد دیگران را به خود جلب کنند و بالعکس افرادی که دارای فرکانس پایین تری بودند توانایی بیشتری در جلب اعتماد دیگران داشتند.

لکنت زبان و لحن نارسا می تواند از جذابیت افراد بکاهد اما افرادی که از هوش بالاتری برخوردار هستند می توانند  با تغییر و کنترل لحن خود و با آرام کردن فرکانس صدای خود جذابیت صدای خود را حفظ کنند و چه بسا به جذابیت بیشتری هم برسند.

 

تأثیر فرکانس صدای افراد بر جذب دیگران

تأثیر فرکانس صدای افراد بر جذب دیگران

 

 

منبع : مریض خونه

فروش طرح گلدوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *